تفاهم نامه جهاددانشگاهی هنر و موسسه بین‌المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

تفاهم‌نامه‌ همکاری بین جهاد دانشگاهی هنر و موسسه فرهنگی و بین‌المللی الهدی ذیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای همکاری‌های دوجانبه با هدف گسترش صادرات فرهنگی هنری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین و در راستای تحقق چشم‌انداز اقتصاد فرهنگ و هنر امضا شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی هنر، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان موسسه فرهنگی و بین‌المللی الهدی و جهاد دانشگاهی هنر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه با حضور مهندس مهدی فیاضی مدیرعامل این موسسه و امین مختاری سرپرست جهاددانشگاهی هنر با هدف گسترش صادرات فرهنگی هنری با رعایت اقتصاد فرهنگ و بهره‌گیری از قابلیت‌های دوطرف به منظور نیل به تکالیف مذکور در اسناد بالادستی طرفین مبنی بر عرضه و صادرات محصولات و آثار فرهنگی و هنری، منعقد شد.
در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، دو طرف بر اهمیت و ضرورت نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی هنر در رویدادهای بین‌المللی و هفته‌های فرهنگی ایران در سایر کشورها جهت معرفی و ارائه آثار هنری شاخص فرهنگ ایرانی-اسلامی در عرصه بین‌الملل تاکید شد و در خصوص مواردی همچون همکاری در فروش و صادرات محصولات هنری فاخر جهاد دانشگاهی در سطح بین‌الملل، همکاری در زمینه چاپ و نشر آثار مکتوب هنرمندان شاخص کشور، همکاری در زمینه انجام پژوهش‌های تخصصی در عرصه تاثیر فرهنگ و هنر ایران بر سایر کشورها، حمایت از تهیه اقلام و آثار هنری فاخر به عنوان هدایای فرهنگی ایران، همکار در اجرای طرح‌ها، پویش‌های هنری، بازی، تولید محتوا و… با هدف ترویج فرهنگ و هنر فاخر ایرانی- اسلامی در سطح بین‌الملل تبادل نظر شد.
فیاضی در این مراسم به اهمیت نقش جوانان و استفاده از پتانسیل‌های هنری دانشگاه‌ها اشاره کرد و بر نقش صادرات فرهنگی در اقتصاد فرهنگی کشور تأکید نمود. وی همچنین از اهمیت دیپلماسی فرهنگی و تأثیر آن در معرفی ارزش‌های اسلامی و فرهنگ غنی ایران به جامعه بین‌المللی گفت.
مختاری نیز در سخنانی ضمن معرفی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی هنر و برنامه ۵ ساله حوزه هنر جهاددانشگاهی جهت نقش‌آفرینی موثر در سطح ملی و بین‌المللی، بر ایجاد زمینه‌های مناسب برای حمایت از دانشجویان و هنرمندان متعهد تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود که با همکاری جهاد هنر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محصولات و خدمات هنری ایران در سطح بین‌المللی به بهترین وجه مورد استفاده قرار گیرد.
این تفاهم‌نامه، که حاصل جلسات متعدد و مذاکرات فی‌مابین است، با هدف هم‌افزایی دوجانبه و تقویت فعالیت‌های هنری و فرهنگی برگرفته از هویت ایرانی-اسلامی و همچنین توجه به صادرات فرهنگی کشور، تهیه و تنظیم گردیده و امضا شد.
موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین­ المللی الهدی در سال 1363 به عنوان یک ناشر بین‌المللی با هدف گسترش همکاری های بین‌المللی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در عرصه کتاب و سایر محصولات فرهنگی ذیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاسیس شد و فعالیت خود را در نقاط مختلف جهان گسترش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا