وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:
حکمرانی فرهنگ با ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی

دکتر محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای اوقاف و امور خیریه کشور از ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی با هدف تحول در حکمرانی فرهنگ خبر داد و اعلام کرد: حدود 7 کلانشهر برای راه اندازی این شهر اعلام همکاری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری سینا، وی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور آخرین مصوبه ای که به این وزارتخانه ابلاغ کرد، ایجاد شهر جهانی خلاق و صنایع فرهنگی بود که البته ابتدای پیشنهاد ایجاد دهکده صنایع خلاق و فرهنگی بود اما اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کردند که به جای دهکده، شهر جهانی نوآوری، صنایع خلاق و فرهنگی ایجاد شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال اعلام کرد: بر اساس اعلام دکتر (محمد حسین) ایمانی خوشخو ( رئیس پارک ملی علوم، فناوری نرم و صنایع فرهنگی ایران) با مذاکراتی که با سازمان اوقاف انجام شده تاکنون برای راه اندازی این شهر بیش از 6 استاندار و شهردار کلانشهرها نامه نوشته اند و آمادگی خود را اعلام کرده اند تا همه امکانات در اختیار قرار گیرد تا فرآیند احداث این شهر به درستی ایجاد شود و خدا را شکرگذاریم که امروز به اندازه ای متصل به قدرت نرم قدرت شده ایم که اگر با همین دست فرمان جلو برویم در سال های آینده (از درآمدهای ناپایدار) بی نیاز خواهیم شد و همین خدمات مسایل کشور را حل خواهد کرد.

اسماعیلی افزود: تاکید رئیس‌جمهور بر انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک میان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان است و به زودی شاهد تحول جدی فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان افزود: دولت، دانش پایه است تقریبا جلسه‌ای از جلسات دولت را در خاطر ندارم که رییس جمهور در مورد شرکت‌های دانش بنیان و فن آوری‌های نوین به همه اعضای دولت مطالبی را گوشزد نکرده باشند، در همین زمینه مسئولان را موظف کرده‌اند که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنیم.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های تابعه آن مثل سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه‌ها و سازمان سینمایی با قوت در این مسیر حرکت می‌کنند و از جمله مهمترین اقداماتی که در دستور کار قرار دارد ایجاد شهر‌های جدید صنایع خلاق فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در چند نقطه کشور مطالعات این مسأله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد. اسماعیلی گفت: در ادامه مسیر ارتقای ارتباط با کشور‌های منطقه و برای شرکت در اجلاس بین‌المللی به آذربایجان سفر خواهم کرد.

وی افزود: ارتقای سطح تعاملات فرهنگی فی‌مابین و استفاده از سخنگاه‌های بین‌المللی برای رساندن پیام و نگاه متعالی انقلاب اسلامی از اهداف این سفر است؛ و در این سفر دیدار‌های مختلفی داریم و تلاش خواهیم کرد سطح تعاملات مشترک را ارتقا دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا