بهبودی معنا‌دار در زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی مناطق کمتربرخوردار شیراز

پس از سال‌ها کمبودهای زیرساختی، تلاش‌هایی برای تحول معنا‌دار در منطقه ۵ شیراز آغاز شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز بر منطقه ۵ در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری این منطقه با تاکید بر اینکه هدف ما بهبود زیرساخت‌های نامناسب و ایجاد فضاهای ورزشی و فرهنگی مناسب برای شهروندان است، توضیح داد: در این منطقه،‌ ما با کمبودهای زیرساختی متفاوتی مواجه هستیم، چون بعضی زیرساخت‌ها اصلا در گذشته وجود نداشته و برخی دیگر هم که وجود داشته‌اند،‌ از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده‌اند.

افسانه خواست خدایی اضافه کرد: در این راستا، پارک شهدا یکی از مواردی بود که وضعیت نامناسبی داشت و فضای ناامنی برای شهروندان به وجود آمده بود. با اقدامات انجام شده، این پارک بهبود یافته و فضای سبز آن بهسازی شده است. همچنین، فضاهای ورزشی جدید نیز در این پارک ایجاد شده است تا شهروندان از آن استفاده کنند.

او ادامه داد: علاوه بر پارک شهدا، فضای اطراف بوستان نیز مورد توجه قرار گرفته و پیاده‌راه‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین، ایجاد یک پارک آزادی جدید و ایجاد فضاهای ورزشی و نشاط جوانان از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز بر منطقه ۵ با بیان اینکه منطقه 5 شهرداری شیراز در مسیر توسعه ورزشی و فرهنگی قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر دو مگاپروژه در منطقه 5 در دست اجرا می باشد که ارتقای سطح برخورداری و ارزش افزوده منطقه را تضمین می‌کنند.

خواست خدایی خاطر نشان کرد: این تنها آغازی است و تلاش ما برای عمومی‌سازی و بهبود فضاهای فرهنگی برای شهروندان ادامه دارد.

شهردار منطقه ۵ شیراز نیز در این بازدید اظهار داشت: پارک شهدا در بلوار رضوان با اعتبار ۳ میلیارد تومان بهسازی شده و امکاناتی از قبیل پیاده راه، پیست دوچرخه‌سواری و مسیر نابینایان اضافه شده است.

رضا مسعودی با بیان اینکه احداث باغ بانوان در بلوار دولت شرقی نیز به پایان رسیده و این فضا که به زنان اختصاص دارد، افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی آن، تا انتهای تیرماه سال جاری به استفاده عموم تقدیم خواهد شد.

شهرداری منطقه 5 شیراز در ادامه به اجرای پروژه‌های زیباسازی و فضای سبز در بلوار این منطقه هم اشاره کرد.

مسعودی با تاکید بر اهمیت توجه به امور فرهنگی و ورزشی در کنار عملیات عمرانی، از احداث یک مجتمع فرهنگی به مساحت بیش از ۹۰۰ متر مربع در منطقه ۵ خبر داد و گفت: در چنین مناطقی،‌ نیاز به ساخت هر چه بیشتر زیرساخت‌های فرهنگی داریم و در همین راستا،‌ این مجتمع فرهنگی به عنوان یک سالن مطالعه وسیع در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت و در کنار آن یک انبار بحران،‌ یک پارک محله‌ای و یک سالن ورزشی غیرتوپی نیز در حال احداث است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا