نتایج مطالعات نشان داد؛
طب سوزنی گوش باعث لاغری می شود

نتایج مطالعه‌ جدیدی که این هفته در کنگره اروپایی چاقی در ایرلند ارائه شد، نشان می‌ دهد: طب سوزنی گوش با استفاده از دانه‌های فلزی می ‌تواند به کاهش وزن، شاخص توده بدن و چربی در ترکیب با رژیم غذایی و ورزش کمک کند.

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید به سرپرستی دکتر تاکاهیرو فوجیموتو، از کلینیک توکیو، نشان می ‌دهد که چگونه میل به غذا را می ‌توان با استفاده از روش ساده ‌تر تحریک طب سوزنی با مهره‌ ها به جای استفاده سنتی از سوزن‌ های داخل پوستی که به متخصصان طب سوزنی نیاز دارد، کنترل کرد.

دکتر فوجیموتو در این رابطه گفت: از آنجایی که این دانه‌ های فلزی کوچک به شش نقطه در گوش خارجی متصل می ‌شود که اعصاب و اندام‌ هایی را که اشتها، سیری و گرسنگی را تنظیم می ‌کند، تحریک می‌ کنند، این نوع طب سوزنی به دانش یا مهارت پیچیده ‌ای نیاز ندارد.

گفتنی است، این روش برای کمک به کاهش وزن بیش از ۳۰ سال است که در ژاپن استفاده می شود. به طور کلی طب سوزنی در طب سنتی چینی مبتنی بر این درک است که سلامتی شما به جریان انرژی در بدن شما بستگی دارد. این روش سنتی می گوید یک جریان مسدود یا مختل می تواند تأثیر منفی بر سلامت جسمی و روانی افراد داشته باشد.

روش لاغری طب سوزنی گوش بر این تئوری استوار است که گوش خارجی روی تمام قسمت های بدن تاثیر دارد.

به گفته محققان، استفاده از سوزن ‌ها روی نقاط خاصی از گوش بیرونی، هرگونه انسداد یا اختلال را بازیابی کرده و ممکن است به بهبود شرایط سلامتی کمک کند. این درمان توسط پزشکان برای درمان اعتیادهایی مانند مصرف مواد مخدر و سیگار نیز استفاده شده است.

به گزارش سیناپرس، این مطالعه کوچک شامل ۸۱ مرد ژاپنی با اضافه وزن یا چاقی در سنین ۲۱ تا ۷۸ با میانگین شاخص توده بدنی 28.4 کیلوگرم بر متر و سطوح بالای چربی ناسالم شکمی بود. آنها با طب سوزنی گوش با دانه های گوش فلزی 1.5 میلی متری در گوش خارجی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در این مطالعه مهره ها روی هر دو گوش افراد داوطلب گذاشته شده و با استفاده از نوار جراحی در جای خود قرار گرفتند تا اطمینان حاصل شود که شرکت کنندگان به طور مداوم فشار یکنواختی روی هر یک از نقاط مهم در طب سوزنی دریافت می کنند. در ادامه، از شرکت کنندگان خواسته شد که کل غذای مصرفی خود را در طول سه ماه درمان به نصف کاهش دهند.

دکتر فوجیموتو در این رابطه گفت: یافته ‌های ما نشان می‌ دهد که طب سوزنی روی گوش ممکن است در کنار رژیم غذایی و ورزش به کاهش وزن کمک کند. این احتمال وجود دارد که طب سوزنی با کاهش اشتها، بهبود هضم و افزایش متابولیسم اثر مثبتی داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش روز گذشته در آخرین شماره مجله تخصصی علمی BMJ Open Gastroenterology منتشر شد.

مترجم: بیتا اکبری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا