چاپ سه بعدی ساختار مشابه مو و کاربری های متنوع آن + فیلم

چاپ سه بعدی موجب ایجاد نسل جدیدی از تجهیزات شده است که عملا کاربری های متعددی را فراهم می کنند که پیش از این دستیابی به آنها چندان آسان نبوده است. در این میان دانشمندان به تازگی ساختاری را ساخته اند که سیلیا نام دارد و در حقیقت چاپ سه بعدی ای مانند مو به حساب می آید.

این موها به نحوی طراحی شده اند که می توانند از خود میدان مغناطیسی عبور داده و به نحوی عمل کنند که بتوانند روبات های کوچک موجود بر روی خود را هدایت کنند.

این ساختار توسط سازندگان آن به عنوان سازه میکرو ستونی برای حس کردن و به کار گیری جهت شناسایی و ارتباط بافت ها معرفی شده است و کاربری های آن عملا این تعریف را به اثبات می رسانند.

می توان دو قطعه تشکیل شده از این موهای مصنوعی را به یکدیگر متصل کرده و پیوندی بسیار قوی ایجاد کرد که موجب می شود تا بتوان اجسام را بر خلاف جاذبه زمین نیز در محل نگاه داشت. دیگر کاربری این ماده این است که می توان آن را به یک فرفره ویژه وصل کرد و با قرار دادن آن بر روی تلفن های همراه هوشمند، با زنگ خوردن تلفن همراه شاهد چرخش فرفره بود.

همچنین این موها به نحوی طراحی شده اند که می توانند از خود میدان مغناطیسی عبور داده و به نحوی عمل کنند که بتوانند روبات های کوچک موجود بر روی خود را هدایت کنند. در ادامه می توانید در یک گزارش ویدیویی شاهد انجام این اعمال توسط این ماده ویژه باشید.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا