دوره آموزشی عملی فناوری‌نانو در مدارس

مسئولان دانشگاه روتگرز برنامه‌ای برای آموزش دانش‌آموزان کلاس هفتم مدرسه راهنمایی توماس جفرسون تدارک دیده‌اند تا به این دانش‌آموزان به صورت آزمایشگاهی، فناوری‌نانو اموزش دهند.
یوحنا برنستین، مدیر اجرایی موسسه مواد پیشرفته در بخش فناوری‌نانو این دانشگاه به همراه یکی از دانشجویان فارغ تحصیل دانشگاه روتگرز از این مدرسه بازدید کرده و به دانش اموزان درباره نشت نفت در آب دریا و امکان استفاده از فناوری نانو برای زدایش این مواد توضیحاتی ارائه کرد.
دستورالعملی برای دانش آموزان آماده شده بود که براساس آن هر فرد امکان انجام این آزمایش را پیدا می‌کرد. دانش اموزان با استفاده از نانوذرات آهن مغناطیسی که در یک سیال معلق است به زدودن نفت از آب اقدام کردند.
آنتونیته بوش، دبیر علوم این دانش‌آموزان می‌گوید که این آموزش عملی زمانی انجام شد که او درس شیمی را به اتمام رساند. او به دنبال ایده‌ای است که در آن از یک آزمایشگاه برای انتقال مفاهیمی این چنینی استفاده شود.
ایده این همکاری مشترک زمانی به ذهن مسئولان این مدرسه رسید که یک فیلم ویدئویی از زدایش نفت با استفاده سیالات حاوی مواد مغناطیسی را دیدند. مسئولان این مدرسه سپس به جستجو پرداخته و در نهایت با بخش فناوری‌نانو دانشگاه روتگرز آشنا شدند. موضوع زمانی جدی‌تر شد که مسئولان مدرسه دریافتند که این گروه به جاهای مختلف رفته و به ترویج فناوری‌نانو می‌پردازند.
بوش می‌گوید: «چیزی که درباره فناوری‌نانو جالب است این است که این فناوری در تمام شاخه‌های علوم مختلف نفوذ کرده است.»
فناوری‌نانو از جمله سرفصل‌های آموزشی این مدرسه نیست اما مسئولان این مدرسه تصمیم گرفتند که از این دوره به عنوان دروس جانبی استفاده کنند. این دوره برای دانش اموزان بسیار جذاب بود. این گروه قصد دارند تا این دوره‌ها را همچنان ادامه دهند.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،زمانی که یک اتم در مقیاس نانومتری شکسته می‌شود، خواص جالب توجه‌ای پیدا می‌کند برای مثال این مواد می‌تواند خواص ضد آب پیدا کند. این جایی است که فناوری‌نانو می‌تواند به کمک محققان بیاید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا