محاكمه عوامل شكست پرتاب سایوز در روسیه

نخستین برنامه پرتاب موشك «سایوز —2.1 آ» از پایگاه فضایی واستوچنی كه از صبح چهارشنبه به فردا (پنج شنبه) منتقل شده بود، ممكن است برای روشن شدن كل وضعیت لغو شود.
خبرگزاری ریا نووستی با اعلام این موضوع به نقل از رییس جمهوری روسیه نوشت: اقدام های زیادی در این باره انجام گرفته و مسائلی هنوز وجود دارد كه تاكنون چهار نفر بازداشت شده اند و اگر تقصیر و جرم آنها محرز شود به حبس محكوم خواهند شد.
یك منبع آگاه در این باره به ریا نووستی گفته است: برنامه تنظیم شده پرتاب اول، ممكن است انجام نگیرد و اگر در آینده ای نزدیك مساله تخلیه سوخت و قطعات از موشك حل نشود، ممكن است گواه آن باشد كه پرتاب به زمان نامشخصی پس از معلوم شدن وضعیت منتقل خواهد شد.
روسیه تنها دارنده ارائه امكانات پرتاب موشك برای حمل ماهواره و تاسیسات فضایی به كشورهای دیگر است كه آمریكا و اتحادیه اروپا از این سامانه ها روسی استفاده می كنند و حتی از پایگاه های خارج از روسیه عملیات پرتاب را برای كشورهای دیگر اجرا می كند.
به گزارش ایرنا، مسكو افزون بر درآمد پرتاب های فضایی، اعتبار ویژه ای در این حوزه برای خود قائل می باشد و در صدد حفظ آن و ایمنی كامل پرتاب های آینده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا