فراخوان اهدای نمونه‌های زیستی

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به منظور دسترسی جامعه علمی کشور به نمونه های زیستی از کلیه محققان کشور دعوت می کند تا نمونه های زیستی خود را اهدا کنند.

نمونه های قابل اهداء شامل رده های سلول های انسانی و جانوری، نمونه های گیاهی( بذر و هرباریوم)، میکروارکانیسم ها(باکتری، آرکی،کپک و مخمر)، نمونه های وکتور و میزبان و نمونه های خون بیماران(بیماران ژنتیکی) هستند.

ارائه خدمات به محققان و مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور و کمک به رشد و توسعه بیوتکنولوژی و حفظ تنوع زیستی در کشور، آمادگی دریافت نمونه‌های محققان کشور را دارد.

«تکمیل فرم اهدا و ارسال آن از طریق پست الکترونیکی ehda@ibrc.ir و یا از طریق دورنگار به شماره 88525384»، «ارسال نمونه به مرکز»، «ذخیره نمونه‌های اهدا شده پس از تأیید شرایط نمونه توسط مرکز در بانک مربوطه به نام اهداکننده» و «ارائه لوح تقدیر و گواهی ثبت اهدا به نام فرد اهدا کننده» از جمله مراحل اهدای نمونه است.

بر اساس این گزارش، نمونه‌های ارسالی پس از تأیید توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تکثیر می‌شود و در اختیار جامعه علمی کشور قرار می‌گیرد. صحت اطلاعات مربوط به نمونه‌های اهدایی به عهده افراد یا مراکز اهداکننده است. نمونه اهدایی در صورت نیاز اهداکننده بصورت رایگان در اختیار وی قرار می‌گیرد.

پژوهشگران به ازای اهدا 2 وکتور یا 2 میزبان، 2 وکتور و یا 2 میزبان دریافت می کنند و به ازای اهدا بیش از 2 نمونه، یک کیت به ازای هر نمونه به پژوهشگر هدیه داده می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران  www.ibrc.ir  مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا