درمان افسردگی از ابتلا به بیماری قلبی و دیابت جلوگیری می کند

به گزارش سیناپرس، محققان بین المللی اعتقاد دارند فراوانی کمتر دوره‌های افسردگی در افراد بدون در نظر گرفتن عوامل خطر مربوط به سبک زندگی و یا استعداد ژنتیکی، با کاهش 34 درصدی خطر بیماری عروق کرونر و 33 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو ارتباط دارد.

دانشمندان، بیش از 40 سال است که از شیوع افسردگی تشخیص داده نشده در افراد مبتلا به بیماری های قلبی آگاه هستند؛ اما تاکنون مشخص نبوده که آیا این مشکل روان شناختی، خود در ایجاد بیماری قلبی موثر است یا این که تنها به عنوان یک عامل بالینی ثانویه مطرح است.

اما در تحقیقی که توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا انجام شده است، سرنخ های موثری از این موضوع به دست آمده است.به گزارش سیناپرس، در این پژوهش، محققان، ژنوم بیش از 320 هزار فرد در سنین بین 40 تا 69 سال  را که در بانک زیستی بریتانیا موجود بود، مورد مطالعه قرار دادند.

بررسی داده های این بانک زیستی نشان داد که بار و میزان کمتر خلق و خوی افسرده با کاهش خطر بیماری عروق کرونر، دیابت نوع دو و فیبریلاسیون دهلیزی همراه است و مشخص شد که این ارتباط، مستقل از عوامل مربوط به سبک زندگی مثل رژیم غذایی، ورزش و سیگار کشیدن است.

همچنین بررسی این دانشمندان نشان داده است که ارتباط بین افسردگی و بیماری عروق کرونر در زنان، بیشتر از مردان خود را نشان می دهد.

به گزارش سیناپرس، یافته های این مطالعه که در نشریه معتبر Nature Cardiovascular Research منتشر شده اند، دانش ما را در مورد نقش بالقوه کمک کننده افسردگی در ایجاد بیماری های قلبی عروقی و برخی دیگر از بیماری ها گسترش می دهند.

نویسنده: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا