چگونه آینده خود را درک کنیم ؟

به گزارش سیناپرس، تمایل فعلی زمانی اتفاق می‌ افتد که افراد برای پاداش ‌های فوری بیشتر از پاداش‌های آینده ارزش بیشتری قائل می ‌شوند. هر چه بیشتر به منافع بلند مدت خود بی اعتنایی کنیم به احتمال زیاد با مشکل مازاد هزینه مواجه خواهیم شد.
تمایل فعلی تا حدی به قضاوت در مورد ارتباط بین حال و آینده نسبت داده می شود. ما تمایل داریم کاملاً متفاوت از آنچه امروز هستیم در مورد آینده خود فکر کنیم به گونه ای که انگار آینده شخص دیگری است. احساس نزدیکی روانشناختی به خویشتن دور، تصمیمات دوراندیشانه تری را برمی انگیزد که می تواند در آینده به نتایج بهتری مانند داشتن پول بیشتر، سلامتی بهتر و پشیمانی کمتر منجر شود.

در ادامه ۴ نکته در مورد چگونگی یادگیری ارتباط با آینده خود معرفی می شوند:

۱. تداوم روانی

تداوم روانشناختی به ارتباط درک شده بین خود فعلی و خود آینده اشاره دارد. احساس ارتباط با خود آینده ما به معنای تداوم هویت های اصلی ما مانند ارزش ها، اهداف زندگی بین خود فعلی و آینده است. 

۲. تخیل

ناتوانی در تصور واقع بینانه خود در آینده به طور کامل دلیل دیگری برای انتخاب های ضعیف در طول زمان است. داشتن دیدی روشن از آینده پیش رو نشانه بلوغ اجتماعی برای جوانان است. به گزارش سیناپرس، آموزش می تواند فرد را در مورد ارزش های فعلی آگاه کند. همچنین ممکن است زمانی را با نسل های بزرگتر بگذرانیم تا به خودمان یاد آوری کنیم که زندگی ما تا ۲۰ سال آینده چگونه خواهد بود. 

۳. قدم های کوچک

راهبرد دیگر این است که کارهای امروز خود را در مسیر آینده خیلی سخت و دشوار تعریف نکنیم. کلید رسیدن به اهداف بلند مدت اغلب با اقدامات کوچک شروع می شود. مطالعات نشان داده که مردم تمایل به پس انداز های روزانه و کوچک دارند چراکه کمتر احساس شده و به صورت روزانه تنظیم می‌ شوند، به عنوان مثال، ۵ دلار پس انداز در روز در مقابل ۱۵۰ دلار پس انداز در ماه.

۴. آگاهی از فرصت ها و هزینه ها

انتخاب یک چیز به معنای دست کشیدن از چیز دیگری است. بنابراین، هر کاری که انجام می دهیم هزینه دارد. وقتی احساس می‌ کنیم که به‌ شدت با آینده خود مرتبط هستیم، تمایل داریم عاقلانه‌ تر خرج کنیم، یعنی به هزینه انتخاب هایمان فکر می کنیم.

به گزارش سیناپرس، در مجموع، هزينه‌ های بيش از حد در زمان حال و ناتوانی در پس ‌انداز برای بازنشستگی آينده می تواند به ديدگاه فرد نسبت به آينده‌ مرتبط باشد. زمانی که افراد احساس می کنند شبیه و مرتبط با آینده خود هستند، توانایی بیشتری برای به تاخیر انداختن رضایت، صرفه جویی در پول و حتی انتخاب های سالم تر دارند.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: psychologytoday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا