آیا افراد پس از تزریق واکسن هم باید پروتکل ها و محدودیت ها را رعایت کنند؟

برای همه افراد مهم است که همچنان که در مورد چگونگی عملکرد واکسن COVID-19 در شرایط واقعی اطلاعات بیشتری کسب می کنیم ، از همه ابزارهای موجود برای کمک به جلوگیری از این همه گیری استفاده کنند. کارشناسان همچنین در حال بررسی این هستند که چه تعداد از افراد واکسینه می شوند و چگونه ویروس در جوامع منتشر می شود.

ما همچنین هنوز نمی دانیم که آیا گرفتن واکسن COVID-19 مانع از انتشار ویروسی می شود که باعث COVID-19 به افراد دیگر می شود ، حتی اگر خودتان بیمار نشوید. با کسب اطلاعات بیشتر CDC به روزرسانی این صفحه ادامه خواهد داد.

متخصصان می گویند حتی کسانی که واکسن می‌زنند، نمی‌توانند بلافاصله ماسک زدن و سایر اقدامات پیشگیرانه را کنار بگذارند و رعایت اصول حفاظتی همچنان اولویت اصلی خواهد بود. اولا برای ایجاد ایمنی کافی، باید دو نوبت واکسن به فاصله ۲ تا ۴ هفته تزریق شود و مدت زمان تحریک و پاسخ مطلوب سیستم ایمنی هم حدود دو هفته بعد از واکسن خواهد بود؛ لذا تا ۶ هفته بعد از تزریق اولین نوبت واکسن، هنوز ایمنی کافی ایجاد نشده است. ثانیا به دلیل جدید بودن واکسن‌های کرونا توصیه می‌شود تا زمانی که مطالعات محققین اطمینان کافی از نظر عدم نیاز به ماسک زدن را ثابت نکرده ، افرادی که واکسن می‌زنند هم برای احتیاط، توصیه‌های پیشگیرانه عمومی را رعایت کنند.

در مورد بعضی از واکسن ها شواهدی فراهم شده است که نشان می دهد تزریق واکسن کووید-19 انتقال بیماری را متوقف می کند و تا درجه ای انتقال بی علامت را هم کم می کند.

 متخصصان باید قبل از تصمیم گیری، درباره حفاظت واکسن کووید-19 در شرایط واقعی بیشتر بدانند. عوامل دیگری از جمله تعداد افراد واکسینه و شیوع ویروس در جوامع نیز بر این تصمیم تأثیر می گذارد. اگرچه در بعضی کشور ها افراد دریافت واکسن را آغاز کرده اند، اما کارشناسان می گویند که برای مقابله با ویروس یک راه طولانی در پیش است و مدت زیادی طول خواهد کشید تا واکسن اثر برجسته ای داشته باشد. مردم باید انتظار داشته باشند که محدودیت ها همچنان برای مدتی برقرار باشد.
 

اخیرا شواهد نشان داده است که با تزریق واکسن کووید-19 به افراد، انتقال بیماری متوقف می شود. واکسیناسیون به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد، اما به منزله پایان اقدامات بهداشت عمومی نیست. راجع به ایمنی افراد پس از تزریق واکسن اطلاعات بیشتری نیاز است. حتی پس از واکسیناسیون، همچنان باید برخی پروتکل های بهداشتی رعایت شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا