بررسی بقایای گونه نادر اسب در آمریکای شمالی

تیمی از باستان شناسان به سرپرستی کارل هالبیرت Carl Halbirt  که در یک پروژه پژوهشی در حال کاووش و مطالعه مناطق تاریخی شهر سنت آگوستین St. Augustine در ایالات متحده آمریکا هستند ، موفق به کشف بقایای یک اسب شدند که در قرن هجدهم میلادی دفن شده بود .

سرپرست این تیم پژوهشی در رابطه با کشف مورد بحث اعلام کرد : " این تنها نمونه تدفین اسب است که ما در این منطقه تاریخی و در کل مناطق کلنی های پائین شهر به دست آورده ایم . " وی در ادامه توضیحات خود افزود : " این اسب کوچک در منطقه ای دفن شده است که متعلق به پادگان سواره نظام اسپانیائی ها در آمریکا بوده و بنابر این مساله می توان نتیجه گرفت که این اسب یکی از اسب های سواره نظام اسپانیائی ها در سنت آگوستین محسوب می شود . "

بررسی های پژوهشگران نشان می دهد که اسکلت این اسب کوچک ، متعلق به گونه ای نادر و منحصر به فرد از اسب ها است که مارش تاکی Marsh Tacky نامیده می شوند .

آماندا لاپورتا Amanda LaPorta که از کارشناسان نژاد های اسب و به ویژه اسب های مستعمراتی است ، در رابطه با این اسکلت می گوید : " این گروه از اسب های باتلاقی که بسیار نادر هستند احتمالا از اسپانیا به آمریکا منتقل شده اند . "

لازم به توضیح است که اسب های نژاد مارش تاکی به دلیل قدرت زیاد ، سرعت بالا و قدرت مانور در زمین های دارای عوارض و پستی و بلندی زیاد ، شهرت بسیار زیادی دارند .

کارل هالبیرت با توجه به موارد فوق اعتقاد دارد ، این اسب احتمالا در مانورهای نیروی سواره نظام اسپانیائی ها به کار گرفته شده بود .

وی در خاتمه توضیحات خود افزود : " شواهد و قرائن نشان می دهد که سربازان اسپانیائی با احترام و تشریفات خاصی این اسب را به خاک سپرده اند . پاهای این حیوان در داخل شکمش جمع شده و بدن وی به پهلو  در قبر قرار داده شده است . این موضوع نشان می دهد که حیوان مورد نظر با تشریفات و احترام به خاک سپرده شده است . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا