۵محصول تراریخته در انتظار تولید

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،نیراعظم خوش خلق سیما در جلسه بررسی مسائل و چالش های بخش انتقال ژن پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی که با هدف پیشبرد و اجرای سریع­ تر پروژه های تحقیقاتی این عرصه، برگزار شد، بر آمادگی این پژوهشکده در رفع دغدغه های جامعه در حوزه محصولات تراریخته تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، فضای جامعه برای طرح موضوعات مربوط به تراریخته، تنگ نظرانه است. البته شاید برخی نان خود را در مخالفت با اقدامات انجام شده در زمینه تراریخته می بینند اما ما باید با اقدامات خود و با سعه صدر، آرامش را در جامعه ایجاد کنیم.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با بیان اینکه ما باید پاسخ علمی را در مجامع علمی بدهیم، تاکید کرد: ما از نمایندگان مجلس، علما و تمامی کسانی که نسبت به فناوری های حوزه بیوتکنولوژی از جمله تراریخته، احساس نگرانی می کنند، درخواست می کنیم تا ارشادات و دغدغه های خود را مطرح کنند تا نگرانی آنها را مرتفع کرده یا کاهش دهیم.

خوش خلق سیما با تاکید بر انتظار حمایت از سوی تمامی محققان و پژوهشگران این حوزه افزود: علاوه بر برنج تراریخته و پنبه تراریخته، انشاالله سیب زمینی، ذرت و کلزای تراریخته را خواهیم داشت و این امر بیانگر این است که پروژه های انجام شده در این حوزه به نتیجه رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا