گرانت های تحقیقاتی علوم پزشکی به استادان و دانشجویان اعطا می شود

 معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، فراخوان دریافت پروپوزال گرانت های تحقیقاتی از متقاضیان، در راستای اجرای برنامه واحد همتاپروری موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران را به دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های تابعه وزارت بهداشت ابلاغ کرد.

در این ابلاغ آمده است: با عنایت به ابلاغ وزیر بهداشت در خصوص اجرای برنامه عملیاتی مشترک دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان های وابسته در سال ۱۳۹۶ ( نامه شماره  ۱۰۰/۶۶۰ مورخ ۲۸ فروردین ۹۶) به منظور دستیابی به پیامدهای مورد انتظار آن و در نهایت توسعه کیفی و کمی تحقیقات و فناوری سلامت در کشور و لزوم اجرایی شدن برنامه واحد همتاپروری موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران، فراخوان دریافت پروپوزال گرانت های تحقیقاتی از متقاضیان شرکت در این طرح اعلام می شود.

شرایط و فرآیندهای گرنت های تحقیقاتی :

۱- این گرنت در سالجاری به ۴۰ نفر از اعضای هیات علمی برجسته و توانمند دانشگاه / دانشکده / پژوهشکده و یا مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مرتبه استادی و شاخص اچ  برابر یا بالاتر از ۱۵  (H-Index>-۱۵) پس از دریافت اعلام آمادگی عضو هیات علمی و معرفی دانشجو توسط استاد اعطا می شود.

۲- میزان این گرانت ۵۰۰ میلیون ریال بوده و به عضو هیات علمی متقاضی پس از درخواست، تایید معاونت پژوهشی دانشگاه ذیربط و داوری نهایی پروپوزال ارسالی در موسسه در طی چهار قسط پرداخت خواهد شد.

۳- این گرنت به دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دانشجویان رشته های کارشناسی ارشد با معدل بالای ۱۵ و دارای مدرک زبان معتبر (با کسب آن در طی شش ماه اول دوره ) و علاقه مند به تحصیل در رشته های تحصیلات تکمیلی با رعایت مفاد منعقده در تفاهم نامه فی مابین تعلق می گیرد.

۴- در طی این دوره یک تا سه ساله استاد راهنما با معرفی دانشجوی واجد شرایط از طریق یک برنامه ریزی دقیق آموزشی – پژوهشی در رشد و شکوفایی علمی دانشجوی معرفی شده اقدام کرده و با فرآیند مرید و مرشد زیربنای لازم در جهت پرورش علمی – فرهنگی دانشجو را فراهم می کند. 

استاد راهنما با ارائه پایان نامه کلیه امور پژوهشی دانشجو را به عهده گرفته و پس از پایان فرایندهای تحقیقاتی مقاله حاصل را در یکی از برترین مجلات دنیا به چاپ خواهد رساند. پس از طی این دوره ، دانشجو پس از شرکت و قبولی در رشته های تخصصی و یا Ph.D  زیر نظر همان استاد دوره تحصیلی آتی خود را گذرانده و مجددا مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

برون ده های مورد انتظار از هر دانشجو در پایان دوره:

اخذ دیپلم پژوهشی (طبق تعریف معاونت تحقیقات و فناوری وزارت ).

ارائه و انجام یک طرح تحقیقاتی مرتبط با رشته تحصیلی در طول دوره .

انتشار حداقل یک مقاله  SJR-Q۱  غیرپولی خارج از کشور، منتج از طرح تحقیقاتی انجام یافته در طول دوره.

ارائه گزارش بصورت شفاهی پس از چاپ مقاله در حضور هیات داوری معرفی شده از سوی دفتر تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت.

نتایج بررسی مدارک ارسالی پس از طی مراحل اعلام شده از طریق وب سایت موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) اعلام خواهد شد.

دریافت این گرنت در سالجاری کاملا رقابتی بوده و استاد متقاضی در یک صفحه A۴  با معرفی خود و دانشجوی معرفی شده ، فرآیندهای آموزشی – پژوهشی که در طی آن مقرر است دانشجو را تربیت و ارشاد کند را معین و مشخص می کند.

معاونت پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های تابعه درخواست ها را جمع آوری کرده و با نظر دو نفر از اعضای هیات علمی با سابقه درخشان آموزشی – پژوهشی دانشگاه آنها را بررسی و نتیجه را به دفتر کشوری تحقیقات دانشجویی معرفی می کنند.

ارسال پروپوزال و یا معرفی فرد از طرف دانشگاه متبوع، به منزله دریافت گرنت نبوده و موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) هیچگونه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا