بزرگترین خودروی برقی جهان

کندن مواد و کشیدن آن ها در اطراف مناطق معدنی در اصل یک کار کثیف است اما به زودی توسط خودروی برقی سنگینی که اکنون توسط تیمی از محققان در حال ساخت است، تمیزتر خواهد شد.

خودروی کمپرسی کوماتسو HD 605-7 با سوخت باتری که بزرگترین خودروی برقی جهان است، ظرف چند ماه آینده قرار است مواد سنگین را از کوهستانی در سوئیس به پایین انتقال دهد.

کوماتسو HD 605-7 در زمان خالی بودن 45 تن وزن داشته و ظرفیت حمل 65 تن را دارد.

خودروی مذکور توسط شرکت چندملیتی ماشین سازی کوماتسو ساخته شده و متخصصان شرکت EMPA مسئولیت ایمنی این خودرو را برعهده دارند.

بطور عادی برنامه این خودرو به این شکل است که روزانه 20 بار محموله از کوه به پایین منتقل کند که موقعیتی عالی برای تبدیل برق محسوب می شود. به جای تلف کردن انرژی حرارتی بر روی ترمزها در زمان حرکت رو به پایین خودرو، می توان این این انرژی را جمع آوری و برای شارژ باتری استفاده کرد.

به ادعای سازندگان، اگر همه چیز به خوبی پیش برود، این کامیون برقی می تواند انرژی بیشتری را در شیبها جمع آوری کرده و در زمان صعود مورد استفاده قرار بدهد.

درون این خودرو یک سیستم باتری 4.5 تنی متشکل از 1440 سلول کبالت نیکل-منگنزقرار دارد که بزرگترین نمونه نصب شده روی یک خودروی زمینی محسوب می شود.

مارسل هلد، مسئول ارزیابی امنیت این سسیتم می گوید که صنعت خودروسازی آلمان به این نوع باتری برای ساخت نسل آینده خودروهای برقی خود علاقمند شده است.

در آینده قرار است هشت خودروی مشابه دیگر کوماتسو به این سیستم باتری برای مصرف طولانی مدت مجهز شوند. این ارتقا برای این شرکت می تواند زمینه های جدیدی برای تجهیزات ساختمانی مقیاس بزرگ به ویژه در مناطقی که به انتشار دود و سر و صدا حساس هستند، ایجاد کند.

 

مترجم: سمانه سالاری

منبع: techradar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا