طراحی باشگاه بدنسازی برای ایستگاه فضایی در مدار زمین

آژانس فضایی روسیه در حال طراحی تجهیزات ورزشی ویژه ای است که قرار است در ایستگاه مداری این کشور مورد استفاده قرار گرفته و ورزشکاران قادر باشند با کمک آن در طول ماموریت خود در مدار زمین، ورزش کنند.

به گزارش سیناپرس، روسیه در حال تکمیل و ساخت ایستگاه فضایی ویژه خود در مدار زمین بوده و در این میان تامین تجهیزات لازم از جمله تجهیزات ورزشی مورد نیاز فضانوردان دارای اهمیت زیادی است.  اولگ اورلوف، مدیر موسسه مشکلات زیست پزشکی، آکادمی علوم روسیه، در این رابطه گفت: تردمیل مورد استفاده در ایستگاه بین المللی فضایی می تواند یکی از الگوهای مورد استفاده ما در ایستگاه فضایی روسیه باشد.

وی با اعلام این موضوع که متخصصان انستیتوی پزشکی بیولوژیکی آکادمی علوم روسیه در حال توسعه یک دستگاه ورزشی ویژه هستند که در ایستگاه مداری آینده روسیه استفاده می شود، افزود: مساله قرار دادن تجهیزات ورزشی در ایستگاه فضایی روسیه در حال حاضر در دست بررسی است. اهمیت طرح فوق به این دلیل است که تمرینات ورزشی و وزنه زدن برای فضانوردان در چنین شرایطی توصیه می شود. ما اکنون در حال توسعه چنین دستگاه هایی برای ورزش و وزنه زدن هستیم. این یک فاکتور توسعه جدید در کارنامه علمی ما محسوب شده و تلاش می کنیم که تجهیزات مشابه موجود در ایستگاه فضایی بین‌المللی را الگو قرار داده و آن ها  اجرا کنیم. فضانوردان در طول ماموریت های مداری خود از طریق ورزش و تمرینات بدنی منظم از مزایای متعددی برخوردار خواهند شد.

به گزارش سیناپرس، اورلوف در خاتمه توضیحات خود خاطرنشان کرد: وجود یک دستگاه تردمیل برای دویدن فضانوردان دارای اهمیت زیادی است و  هم اکنون طرح های مفهومی این سیستم که قرار است در شرایط نبود جاذبه عمل کند در حال انجام است. پیش بینی می کنیم این طرح ها تا پایان تابستان پیش رو تکمیل شده و سپس وارد طرح ساخت و تولید آن ها خواهیم شد.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا