اخذ موافقت فعالیت گروه پژوهشی زیست شناسی سلولی و پزشکی باز ساختی جهاددانشگاهی قم

 ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۱ کد : ۷۰۷۲۲ پژوهش و فناوری
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی قم از موافقت قطعی با فعالیت “گروه پژوهشی زیست شناسی سلولی و پزشکی باز ساختی” معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی قم خبر داد.
اخذ موافقت قطعی فعالیت "گروه پژوهشی زیست شناسی سلولی و پزشکی باز ساختی" معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی قم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی قم با اشاره به موافقت قطعی با فعالیت “گروه پژوهشی زیست شناسی سلولی و پزشکی باز ساختی” گفت: به هر گروه پژوهشی که با توجه به نیازهای واحدهای جهاددانشگاهی یا استان ها  تشکیل می شود در ابتدا موافقت اصولی جهت انجام فعالیت ارائه می شود.

وی ادامه داد: بعد از ارائه موافقت اصولی، 2 سال به گروه پژوهشی فرصت داده می شود که فعالیتهای خود را ارتقاء بخشیده و خط و مشی و حوزه کاری خود را مشخص نماید، در این بازه طرح ها تعریف شده و هدف ها مشخص می گردد و در راستای آن کارهای تحقیقاتی انجام می گردد. بعد از 2 سال گزارش  فعالیتها، پروژه ها و طرح های صورت گرفته توسط کارگروه صدور مجوز، بررسی می گردد، در صورتی که  گزارشات مذکور قانع کننده بوده و کارگروه به این نتیجه برسد که گروه پژوهشی به بلوغ کامل رسیده و امکان حل مشکلات جهاددانشگاهی، استان یا جامعه را دارد، مجوز قطعی برای آن صادر می‌میشود.

ناصر پور خاطر نشان کرد: صدور مجوز موافقت قطعی به این منزله است که گروه این پتانسیل را دارد که موضوعات و مشکلاتی که در زمینه کاری خود دارد را حل نماید. و از نظر پتانسل علمی، توان علمی اعضای گروه مورد تایید است.

وی ابراز امیدواری کرد: برای گروه بیولوژی تولید مثل که مجوز فعالیت اصولی را دارد بتوان مجوز موافقت قطعی را نیز دریافت کرد.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی گفت: صدور  مجوز ابتدای راه است و اعتمادی که به گروه پژوهشی شده وظیفه همکاران این معاونت را در جهاددانشگاهی قم سنگین تر می کند و تولید خروجی های مناسب  جهت حل مسائل استان، کشور و جهاددانشگاهی در اولویت های گروه است.
در ادامه  هدی فضائلی مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی قم در خصوص فعالیتهای گروه “گروه پژوهشی زیست شناسی سلولی و پزشکی باز ساختی” گفت: زمینه فعالیت های این گروه  استفاده از سلولهای بنیادی و مشتقات آنها برای درمان یا بهبود شرایط بیماران بخصوص در حوزه ناباروری است.

وی ادامه داد: اصل فعالیت “گروه پژوهشی زیست شناسی سلولی و پزشکی باز ساختی” انجام طرح های پژوهشی است، طرح های زیادی با همکاری دانشگاه های استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی قم در حال انجام است. همچنین در ذیل همکاری های مشترک با دانشگاه شهاب دانش و دانشگاه آزاد دانشجویان این دانشگاه ها در قالب کاروزی با تایید سرفصل های درسی در گروه های پژوهشی زیست شناسی سلولی و پزشکی باز ساختی فعالیت می کنند.

فضائلی همچنین نظارت اعضاء هیات علمی گروه به عنوان استاد راهنما یا استاد ناظر بر انجام  پروژه های دانشجویی و  برگزاری کارگاه های مشترک با معاونت آموزشی جهاددانشگاهی را از دیگر فعالیت های “گروه پژوهشی زیست شناسی سلولی و پزشکی باز ساختی” بر شمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا