پرچم سامسونگ بالاست؛ جهش سود با هوش مصنوعی

سود شرکت سامسونگ به عنوان یکی از غول‌های دنیای فناوری و دیجیتال در یک سال 10 برابر شده که این سود به لطف هوش مصنوعی قد کشیده و اکنون پرچم این برند جهانی بالاست. داستان این است که این شرکت اعلام کرده در فصل نخست سال 2024 موفق شده تا سود عملیاتی‌اش را 932.4 درصد افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری سینا، سامسونگ گزارش مالی فصل اول سال 2024 خود را منتشر کرد و از افزایش 10 برابری سود عملیاتی خبر داد. غول فناوری کره جنوبی می‌گوید فروش تراشه‌های حافظه نسبت به سال قبل دو برابر شده و این رشد تحت‌ تأثیر رونق هوش مصنوعی در بازار بوده است.
سامسونگ برای پاسخگویی به نیاز بازار هوش مصنوعی، اخیراً تولید انبوه تراشه‌های حافظه HBM3E 8H و V9 NAND را آغاز کرده است. این شرکت همچنین درنظر دارد که در سه‌ماهه دوم 2024 دست به تولید انبوه محصولات HBM3E 12H بزند. سامسونگ می‌گوید توسعه فرایندهای 3 و 2 نانومتری نیز به‌خوبی درحال پیشروی است. پیش‌بینی می‌شود که تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری این شرکت در سال 2025 آغاز شود.
در بیانیه سامسونگ آمده است: «انتظار می‌رود که وضعیت کسب‌وکار از نظر تقاضا در نیمه دوم 2024 – به‌خصوص حول هوش مصنوعی مولد – مثبت باقی بماند.» در بخش کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند نیز گفته شده است که سامسونگ همچنان به تبلیغ سری گلکسی S24 با قابلیت‌های هوش مصنوعی ادامه خواهد داد.
با توجه به گزارش مالی فصل چهارم 2023 که سامسونگ در آن به ضعیف‌ترین سود سالانه یک دهه اخیر خود رسید، این تغییر روند و افزایش حاشیه سود برای غول فناوری کره جنوبی پیشرفتی نویدبخش محسوب می‌شود.

سامسونگ الکترونیکس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به‌دلیل فروش بسیار خوب گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری گلکسی S24 و افزایش قیمت‌ تراشه‌های حافظه، به درآمد ۵۲٫۳ میلیارد دلاری دست یافتیم. با بازگشت بخش حافظه به سودآوری، سود عملیاتی ما به ۴٫۷۹ میلیارد دلار افزایش یافت.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا