شهرهوشمند متولی ندارد

 علیرضا براتی روز سه شنبه در نشست خبری دومین همایش ساخت و فرصتهای سرمایه گذاری شهرهوشمند، افزود: به کمیسیون دولت الکترونیک پیشنهاد شده کارگروه مختص این موضوع در این کمیسیون تشکیل تا مواردی مانند قوانین این حوزه پیگیری شود.
وی، تبادل تجربیات و ارائه آخرین فناوری های حوزه شهری را از مهمترین اهداف این همایش برشمرد و اظهار کرد: متولیان اصلی امور شهری نقش مهمی در ارائه خدمات مناسب هوشمند و توسعه خدمات شهری در این حوزه دارند. 
معاون مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت کشور به بهره گیری از توان شهرداری ها برای راه انداری شهر هوشمند و استفاده ازفناوری های پیشرفته اشاره کرد و گفت: در این همایش تمهیداتی فراهم شده تا فعالیت آنها ساماندهی و از توان آنها برای ایجاد شهرهوشمند به نحو مطلوب استفاده شود.
براتی همچنین به برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور اشاره کرد و گفت: 24 فرایند انتخابات الکترونیکی انجام شده و فقط رای گیری در انتخابات به صورت الکترونیکی انجام نشده است.
وی به آمادگی این مجموعه برای برگزاری رای گیری الکترونیکی در انتخابات گذشته اشاره کرد و گفت: هرچند ما آمادگی این کار را داشتیم اما تصمیم گرفته شده که این موضوع مورد استفاده قرار نگیرد.
معاون مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت کشور اظهار امیدواری کرد در انتخابات سال آینده، رای گیری به صورت الکترونیکی انجام شود.
دومین همایش زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمند با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور و شهرداری های کلان شهرهای کشور، یکم و دوم شهریورماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بهترین متولی برای شهر هوشمند همان وزارت کشور میباشد که هم به شهرداریها اشرافیت دارد و هم به حوزه های کلیدی و دستگاههای اجرایی استانی از طریق استانداریها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا