تنها 131 فارغ التحصیل فلوشیپ اندویورولوژی در سطح کشور فعال هستند

 دکتر «حشمت الله صوفی مجیدپور» روز چهارشنبه در دهمین کنگره سالیانه انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران که در بیمارستان شهید لبافی نژاد برگزار شد، افزود: کنگره ها، فرصتی است برای این که همکاران علاقمند و جوان بتوانند رودر رو با پیشکسوتان، اندوخته های علمی خود را محک بزنند.

وی هدف از برگزاری کنگره امسال را هم تبادل اطلاعات و تجربیات پیشکسوتان و جوانان عنوان کرد و یادآور شد: به دلیل مشکلات افتصادی به وجود آمده و محدودیت زمانی، امکان میزبانی از میهمانان و اساتید خارج از کشور را نداشتیم اما امیدواریم با حضور اساتید برجسته داخلی و مشارکت همکاران در بحث های علمی مفید و موثر، خدمت رسان مردم کشور باشیم.
به گفته رییس دهمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی، تا کنون 281 مقاله ملی و بین المللی در زمینه اندویورولوژی به چاپ رسیده که رقم قابل توجهی نسبت به سایر رشته های اورولوژی است.
اندویورولوژی یا جراحی بسته کلیه روشی در جراحی است که با حداقل تهاجم صورت می گیرد. از این روش بیشتر برای درمان سنگ استفاده می شود اما برای درمان بیماری های کلیه و مجاری ادراری و اختلالات آن نیز که منجر به انسداد جریان ادراری می شود، به کار می رود. در اندویورولوژی، با ایجاد سوراخ های بسیار کوچک وسایل جراحی به داخل کلیه و مثانه و حالب فرستاده می شود و نیاز به باز کردن محل مورد جراحی نیست.
دکتر «محمدحسین سلطانی» دبیر کنگره هم به عنوان دومین سخنران، از پیشرفت فناوری علمی داخلی در جراحی اندویورولوژی و لاپاراسکوپی نام برد و اظهار داشت: ربات سینا که با همت پژوهشگران دانشگاه شریف و علوم. پزشکی تهران و به عنوان بازوی لاپاراسکوپی در کنگره سال گذشته معرفی شد، به روز رسانی شده و در حال حاضر کمک حال پزشکان اورولوژی در حفظ بافت داخلی بدن است.
طولانی بودن مسیر رسیدن علم به صنعت هم گلایه دبیر کنگره از مسوولان مربوطه بود که گفت: ربات سینا از مرحله تحقیق تا صنعتی شدن، 10 سال به طول انجامید که امیدواریم با همکاری مسوولان این پروسه کوتاه مدت و ارزان تر تمام شود.
وی درباره کنگره هم گفت: با فراخوانی که داده بودیم، 35 ویدئو به دبیرخانه ارسال شد که از میان این تعداد، 20 ویدئو انتخاب شد که در دو روز متفاوت، این پنل ها ارایه خواهند شد.
دهمین کنگره سالیانه انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران با همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و حضور مسوولان و متخصصان و جراحان رشته اورولوژی ایران از بیست و سوم تا بیست و پنجم آبان ماه 97 در مرکز همایش های بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا