گزارش تصویری از موزه خودروهای کلاسیک مولین

خودروهای کلاسیک در نوع خود یکی از محبوب‌ترین موارد برای تهیه کلکسیون و موزه هستند. در این میان برخی از کشورها مانند فرانسه، دوران کلاسیک بهتری را نسبت به بازار امروزی خود تجربه کرده‌اند و به همین دلیل نیز تاریخچه خودروسازی آن‌ها نیز در نوع خود جذابیت بسیار زیادی دارد.

یکی از مراکزی که در تمام جهان مشهور است، موزه خودروهای کلاسیک مولین است. این موزه در حقیقت به‌صورت اختصاصی به خودروهای کلاسیک فرانسوی تخصیص داده شده است و می‌توان در آن خودروهایی که متعلق به پیش از 60 سال پیش هستند را نیز به‌راحتی مشاهده کرد.

موزه مولین در شمال غربی لس‌آنجلس قرار دارد و به‌خوبی نشان دهنده محبوبیت آن دوران شرکت‌هایی مانند سیتروئن است. در این نمایشگاه خودروهایی منحصربه‌فرد قرار دارند که شاید بتوان سرآمد آن‌ها را سیتروئن SM دانست. این خودرو در حقیقت با همکاری مشترک سیتروئن و مازراتی ساخته شده است و به همین دلیل می‌توان آن را گران‌ترین خودروی موجود در این موزه دانست.

یکی از نکاتی که این موزه را برای ایرانی‌ها جذاب می‌کند این است که چند مدل از خودروهایی که در موزه مولین عرضه شده‌اند، همچنان در خیابان‌های کشور ما تردد دارند که مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها ژیان است. به‌صورت کلی بیشتر محصولات موزه مولین به شرکت خودروسازی سیتروئن اختصاص دارد ولی محصولاتی از شرکت‌هایی مانند بوگاتی نیز در نوع خود پیشرفت عظیم این صنایع را فریاد می‌زنند.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا