کاهش آسیب‌های اجتماعی با پژوهش های قرآنی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، وی گفت: این پژوهشکده با توجه به فعالیت‎هایی که برای آن تعریف شده، قطعا می‌تواند نقش موثری در جهت کاهش آسیب‌ها داشته باشد.

 دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، با اشاره به ضرورت کار فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه و نقش پژوهش‌های قرآنی در این رابطه گفت: در جهاددانشگاهی طرح‌های مختلفی با توجه به مشکلاتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی با آن روبرو هستیم، در دست اقدام است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی جهاددانشگاهی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: عمده مشکلات جامعه امروز رفتارهای غلط فرهنگی و اجتماعی است و بنابراین اگر فرهنگ جامعه که مبتنی بر فرهنگ اسلامی-ایرانی است به درستی تبیین و به سمت پیشرفت و تعالی برود، دستاوردهای مختلفی را به دنبال خواهد داشت.

دکتر طیبی بابیان اینکه جامعه کنونی ما با آسیب‌های اجتماعی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند که برای پیشگیری از این امر داشتن راهکارها و تحقیق‌های موثر در جامعه جزو الزامات است، افزود: در قرآن کریم به تمامی این مسایل پرداخت شده است و لذا باید برای داشتن یک زندگی و جامعه سالم به این کتاب الهی مراجعه کنیم.

رییس جهاددانشگاهی نقش پژوهش‌های قرآنی را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: استفاده از الگوها و فرامین قرآنی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قطعا موثر است و می‌توان تحقیقات در این باره را با کاربردی کردن آنها در جامعه در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد استفاده قرار داد.

وی با اشاره به اینکه به همت جهاددانشگاهی اقداماتی برای ایجاد پژوهشکده تخصصی علوم قرآنی در حال انجام است، افزود: این پژوهشکده با توجه به فعالیت‎هایی که برای آن تعریف شده، قطعا می‌تواند راهکارهای موثری را از متن قرآن کریم استخراج کرده و با امروزی کردن آنها در جهت کاهش آسیب‌ها نقش موثری در این حوزه داشته باشد.

دکتر طیبی با بیان اینکه باید از هرگونه نگاه فوق برنامه‌ به مباحث فرهنگی دوری کنیم، تصریح کرد: کار فرهنگی، زیرساخت اصلی پیشرفت کشور است و از همین منظر آموزه‌های قرآنی در جامعه می‌توانند نقش مؤثری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند. بدون شک تلاش در عرصه فرهنگ قرآنی و ترویج آموزه‌های دینی یک اقدام جهادی بزرگ در این مسیر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا