فعالان فرهنگی باید فناوری‌های نرم اجتماعی مختلف را طراحی کنند

شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت‌ها و سرمایه‌های تمدنی استان قزوین بی‌شمار است، این استان سرمایه تاریخی دارد و پایتخت دوره صفویه بوده است، شاه طهماسب پارادایم تصوفی را به پارادایم فقهی تبدیل کرد، وجود شهید رجایی، بابایی، شهید ابوترابی، آیت الله باریک بین از افتخارات این استان است.
وی ادامه داد: سرمایه فرهنگی صنایع دستی در قزوین نیز بیشمار است، ظرفیت عظیم هنر و صنایع دستی در این استان وجود دارد، سرمایه علمی نیز جای تقدیر دارد و دانشگاه‌های ارزنده در این استان وجود دارد، سرمایه مدیریتی این استان نیز باید مورد توجه قرار گیرد، همگرایی و خوش قلبی بین مسئولان وجود دارد، سرمایه اجتماعی نظیر فعالیت‌های وقفی، فعالان مردمی و گروه‌های جهادی ارزشمند است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید شورای فرهنگ عمومی قرارگاه شود، ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر کرده است ذیل دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد و میز تعریف کردیم هر میز قرارگاه یک موضوع است.
استاد خسروپناه درباره چیستی قرارگاهی شدن بیان کرد: در سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی با سخنرانی رئیس جمهوری، رئیس مجلس و و اعضای حقیقی و حقوقی چیستی و چگونگی قرارگاه شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این زمینه به مدل و الگو رسیده ایم شورای فرهنگ عمومی باید قرارگاه شود و این قرارگاه باید بر اساس برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی پیش برود، در این مسیر مسئله ها باید رصد شود، منابع رصدی در هر استان متعدد است میتوان در استانها مورد استفاده قرار گیرد.
وی بیان کرد: بعد از مسئله شناسی باید راهبردها و رویکردها طراحی شود، تدوین برنامه و پروژه باید در دستور کار باشد و به صورت عینی و کاربردی مورد استفاده قرار گیرد. رصد و رسانه نیز در اولویت قرار گیرد، نماینده رسانه های استانی نیز در شورای فرهنگ عمومی استانها حضور داشته باشند، برنامه و بودجه استان ها باید در مسیر برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تدوین شود. کار سازمان تبلیغات اسلامی انجام این برش است، اقدامات آموزش و پرورش نیز باید در این مسیر باشد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فعالان فرهنگی باید فناوری‌های نرم اجتماعی مختلف را طراحی کنند، ادامه داد: از فعالان مردمی در پروژه های برش استانی مهندسی فرهنگی استفاده و اقدامات صورت گرفته به نحو مناسب رسانه ای شوند، همچنین دبیر جلسه باید مصوبات را پیگیری کند.
استاد خسروپناه عنوان کرد: سازمان بازرسی در نظارت بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مشارکت دارد، اینکه مصوبات درست اجرا شده‌اند یا نه؟ یک بعد از نظارت است اثرسنجی مصوبات نیز باید مدنظر باشد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا