سفیر سابق ایران تشریح کرد
نسخه پرتغالی صادرات صنایع فرهنگی

در نشستی با حضور معاونان فناوری و برنامه‌ریزی و توسعه و مدیران پارک ملی‌ علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و سفیر سابق ایران در کشورهای دانمارک و پرتغال، راهکارهای صادرات صنایع فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در روز ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ دکتر مرتضی دامن‌پاک جامی سفیر سابق ایران در دانمارک و پرتغال با حضور در این پارک ضمن آشنایی با فعالیت‌ها، خدمات و ظرفیت‌های پارک علوم و فناوری‌های نرم وصنایع فرهنگی، تجربه‌های خود را درمورد برند و معرفی محصولات ایرانی با مدیران این پارک به اشتراک گذاشت.

دامن پاک جامی در این نشست گفت: استانداردهای اروپا برای صادرات سخت‌گیرانه است و کشورهایی که بخواهند محصولات خود را به اروپا صادر کنند، می‌بایست این استانداردها را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: هرچند در مورد صنایع فرهنگی و هنری این استانداردها چندان سخت‌گیرانه نیست، اما بدون برندسازی و رعایت استانداردهای جهانی، نمی‌توانیم صادرکننده موفقی باشیم.

سفیر سابق پرتغال با بیان تجربیات خود از نمایشگاه‌های خارجی، گفت: کشورهای رقیب ایران برای برندسازی و تبلیغات محصولات خود به روش‌‌های مختلف هزینه و حمایت‌های بالایی می‌کنند. متاسفانه ما حتی در کالایی مثل زعفران و فرش هم از رقبای خارجی خود عقب مانده ایم.

در ابتدای این نشست دکتر ابراهیم نبیونی معاون فناوری، دکتر عزیز جعفری معاون برنامه‌ریزی و توسعه، بهزاد رشیدی مدیر روابط عمومی و دکتر مهدیه شرابی مدیر روابط بین الملل پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی هریک مطالبی در مورد فعالیت‌های این پارک ارائه کردند.

در این نشست موضوع گردشگری بر محور کالاهای فرهنگ ایرانی و تجربه کشور پرتغال در حوزه دانش‌بنیان و فعالیت‌های استارت‌آپی مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا