122 میلیون انسان به دلیل تغییرات آب و هوا در معرض فقر شدید قرار دارند

بر اساس این گزارش چنانچه اقدامات سازنده ای در زمینه تغییرات آب و هوا صورت نگیرد، تولید مواد غذایی در سطح وسیعی از جهان غیر ممکن می شود. تغییرات آب و هوا یک تهدید جدی برای تامین مواد غذایی ساکنین کره زمین است و از این میان کشاورزان بیشترین آسیب را متحمل می شوند.

به مناسبت روز جهانی غذا در سال 2016، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) خواستار تحولات عمیق در کشاورزی و سیستم های غذایی برای بیش از نیم میلیارد مرزعه کوچک در سراسر جهان شد.
گزارش سازمان ملل نشان می دهد بدون اتخاذ راهکارهای مناسب و حفظ زمین، آب، صنعت شیلات و جنگل ها، نمی توان فقر را ریشه کن کرد؛ از طرفی انتشار کربن و گازهای گلخانه ای به تغییرات آب و هوا دامن می زند.
در این گزارش 194 صفحه ای به آینده صنعت کشاورزی و امنیت غذایی تحت سناریوهای مختلف تغییرات آب و هوا اشاره شده است. این گزارش نشان می دهد بدون شک تغییرات آب و هوا کشاورزی و امنیت غذایی را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت عدم انطباق سیستم های کشاورزی با این تغییر، محصولات کشاورزی به سرعت کاهش می یابند و با افزایش و بی ثباتی قیمت مواجه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا از گاردین، تنوع تولید محصولات، سازگاری سیستم های کشاورزی با تغییرات آب و هوا و کاهش استفاده از کودهای شیمیایی و آفت کش ها، از جمله اقداماتی است که می توان در این زمینه انجام داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا