جامعه در انتظار ایده هایی نو

طهمورث لاهوتی، معاون توسعه و فناوری و صنایع کوچک و صنعتی ایران در خلال بازدید از نخستین نمایشگاه «و صنایع فرهنگی» در گفتگو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به اهمیت اتصال زنجیره مراکز فعال فناورانه با پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفت: پیش از هر چیز از مجموعه فعال پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برای برگزاری چنین رویداد فرهنگی تشکر ویژه دارم. به طور قطع رویکرد ما در شرکت شهرک های صنعتی این است که فناوری باید در حوزه های کوچک شکل بگیرد و امروزه تلاش زیادی در این زمینه داریم.

وی گفت: آنچه که در این نمایشگاه به چشم می خورد و اهمیت دارد تجاری سازی ایده های صاحبان استارتاپ ها و شر کت های دانش بنیان است که نقش مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در فعال کردن مولفه اقتصادی آن بسیار مهم است و ارتباطی که  این مجموعه با دیگر حوزه های صنعت دارد حلقه مفقودی است که باید آن را تقویت کرد.

به گفته لاهوتی، اگر این حلقه مفقوده پیدا شود به بحث تجاری سازی کمک شایانی خواهد شد؛ چرا که یک بخش مهم تجاری سازی محصولات، تولید است که در سطح قابل عرضه به تقاضا باید راه اندازی شود. در نتیجه می توان با این رویدادها به جوانان فعال در عرصه فرهنگ و فناوری کمک های ارزنده ای کرد.

لاهوتی  با اشاره به روند فعالیت های شرکت کنندگان گفت: فعالیت شرکت کنندگان در این دوره از نمایشگاه بسیار نوآورانه بود و محصولاتی که ارائه می دهند بسیار مورد توجه بازار خواهد بود. به اعتقاد من اگر فضایی  ایجاد شود که بهتر معرفی شوند به طور قطع جامعه شناخت بهتری از آنها خواهد داشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا