رباتی که جای انسان عمل می کند

 

چهره ربات OriHime از یک ماسک در نمایش سنتی ژاپنی به نام “نه” الهام گرفته شده است که یک ماسک به ظاهر بی نظیر است. سازندگان این ربات می گویند: ماموریت ما همین است؛ که محدودیت زمان و مکان را به حداقل برسانیم.

اگر دانش آموزی در بیمارستان بستری باشد، می تواند این ربات را روی نیمکت مدرسه خود قرار دهد و با دوستان خود صحبت کند، در کلاس ها حضور یابد و به کلی فراموش کند که در بیمارستان است.

ممکن است دانشگاه در شهر یا کشوری دور از خانواده دانشجو باشد. در این صورت با استفاده از OriHime فرد می تواند به تماشای تلویزیون با خانواده خود بپردازد یا ببیند حال فرزندان یا حیوانات خانگی خود چطور است.

برای اتصال Orihime از اینترنت استفاده می شود، بنابراین فاصله اهمیتی ندارد. حتی اگر کسی دچار معلولیت باشد و فقط بتواند چشمان خود را جابه جا کند، می تواند ربات را با استفاده از حرکات چشم خود کنترل کند.

این ربات ها کارآفرینی نیز کرده است. ۱۰ نفر از افرادی که دارای نوع خاصی از معلولیت جسمی هستند، چند OriHime-D خریداری کرده اند و با استفاده از آنها کافه ای را کنترل می کنند. آنها از طریق کار کردن با این ربات ها چندین هزار دلار درآمد کسب می کنند.

 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا