بحران روانی پس از جراحی پلاستیک

مطالعات جدید در کشور ایتالیا نشان می دهد که بسیاری از افرادی  که در بخشی از صورت یا بدنشان جراحی زیبائی انجام داده اند ، پس از پایان عمل دچار ناخرسندی شده و در این میان  در شانزده درصد از این افراد  ، مجددا درخواست تکرار عمل جراحی را در همان بخش دارند . 

بر اساس این پژوهش جدید که توسط انجمن جراحان زیبائی و پلاستیک ایتالیا Italian Association of Cosmetic Surgery (AICPE)  انجام گرفته و نتایج آن در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده است ، شانزده درصد از بیمارانی که تحت عمل جراحی زیبائی قرار می گیرند، مجبور هستند برای رفع نواقص و یا مواردی که مورد پسندشان نیست ، دوباره تحت عمل جراحی قرار گرفته و از این طریق تاثیراتی ناخواسته و نامطلوب را تجربه می کنند.

به عقیده کارشناسان ؛ جراحی های زیبائی در بسیاری از موارد ضروری نبوده و تنها به دلیل عدم اعتماد به نفس افراد و تاثیر پذیری آن ها از رسانه ها انجام می شود.

بر اساس گفته سخنگوی این انجمن : در بیشتر موارد که بیمار تحت عمل جراحی زیبائی چند گانه قرار می گیرد ، نتیجه جراحی مورد پسند بیمار نیست و در نتیجه برخی از بیماران پس از مدتی درخواست تکرار عمل و اصلاح نواقصی را دارند که به نظرشان در عمل اول اصلاح نشده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا