تدوین استانداردهای لازم در زمینه‌ معضلات زیست محیطی گیلان

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان گفت: تدوین استانداردهای لازم در زمینه‌ معضلات محیط زیستی گیلان انجام می‌شود.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی گیلان، هادی مدبری دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در دیدار با مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری سازمان ملی استاندارد و جهاد دانشگاهی کشور، اظهار کرد: سازمان جهاددانشگاهی گیلان آماده همکاری در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی با اداره کل استاندارد استان است.

وی با بیان اینکه همکاری‌های مستمر و موثر می‌تواند سبب پیشرفت گیلان و کشور در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی شود، افزود: در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان گیلان، آموزش‌ها در دو بخش مهارت محور مرتبط با دوره‌های ضمن خدمت و دوره‌های فراگیران آزاد برای جذب در بازار کار برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان گفت: این سازمان با ظرفیت های موجود می تواند همراه با اداره کل استاندارد گیلان در برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با استاندارد و در ارتباط با نهادها و دستگاه‌های بهره‌بردار، مشارکت کند.

مدبری با اشاره به آمادگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان برای ارائه ممیزی و مشاوره به شرکت‌های خصوصی که قصد اخذ گواهی ISO را دارند، تاکید کرد: این سازمان در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی با بهره‌گیری از اساتید و پژوهشگران و متخصصان خود، آماده همکاری با اداره کل استاندارد استان است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده محیط ‌زیست جهاددانشگاهی در پنج گروه مطالعات ناحیه‌ای، پایش منابع آب، مهندسی محیط زیست، محیط زیست طبیعی و فرآوری پسماند فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از دانش روز، این توانمندی در مجموعه جهاددانشگاهی استان وجود دارد تا این سازمان در زمینه تدوین برخی از استانداردها و دستورالعمل‌ها، در کنار متخصصان حوزه استاندارد، نقش آفرین باشد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به آمادگی متخصصان جهاددانشگاهی استان برای تدوین استانداردهای لازم در زمینه بازیافت آب، شیرابه‌ها و پسماندها و آلودگی خاک با مشارکت متخصصان اداره کل استاندارد، عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد تا از آزمایشگاه معتمد محیط زیست که با جهاددانشگاهی همکاری می‌کند در زمینه‌های مختلف مورد نیاز استاندارد خدمات ارایه نماید.

مجتبی معصوم‌ نژاد، مدیرکل استاندارد گیلان نیز، با اشاره به تدوین روش اجرایی توسعه مدیریت و دانش استاندارد، اظهار کرد: در این روش اجرایی که اخیرا به اداره کل استاندارد استان ابلاغ شده، سازمان‌ها و نهادهایی که می‌توانند در زمینه آموزشی و پژوهشی با استاندارد مشارکت داشته باشند، مشخص شده که شرح وظایف سازمان جهاددانشگاهی نیز در آن وجود دارد.

وی افزود: مشارکت در زمینه‌ برگزاری دوره‌های آموزشی، توان افزایی و همایش‌ها و امکان مطالعه و پژوهش در حوزه استاندارد از مواردی است که می‌توان در این زمینه مشارکت کرد.

مدیرکل استاندارد گیلان، فراهم شدن شرایط کارآموزی مدیران کنترل کیفیت در مراکز تخصصی و کارشناسان رسمی استاندارد و ارتباط موثر با پژوهشگاه استاندارد در حوزه آموزش و ترویج را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک بین دو نهاد برشمرد.

معصوم نژاد افزود: در نشست‌های تخصصی و تشکیل کمیته‌ها و زیرگروه‌های مختلف، می‌توان جزئیات روش اجرایی توسعه مدیریت و دانش استاندارد را بررسی و زمینه‌های مشترک همکاری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی کرد.

وی با ابراز رضایت از سابقه آموزشی و پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی در کشور، تصریح کرد: جهاددانشگاهی جزو مراکز با سابقه آموزشی و پژوهشی بوده و از گذشته به عنوان پشتوانه علمی و پژوهشی و فناوری کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه باید با الهام گرفتن از تفاهم‌نامه و دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد و بومی‌سازی آن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گیلان در راستای تحقق شعار سال گام برداشت، تصریح کرد: با توجه به گستردگی ماموریت های جهاددانشگاهی و با وجود نیاز استان به آزمایشگاه‌های همکار به ویژه در بحث گمرکات استان در بندر آستارا و بندرانزلی‌، می‌توان در زمینه های مرتبط با صادرات و واردات گام‌های موثری برداشت.

معصوم نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی کار و وجود برخی از محدودیت‌ها در استان می‌توانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی این کمبودها را برطرف کنیم و در زمینه توسعه اقتصادی و تامین سلامت مردم گام برداریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا