اعتراض دانشگاه‌های آمریکا علیه رژیم صهیونیست نشان‌ دهنده وجدان بیدار دانشگاهیان است

وزیر علوم گفت: مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا توجه کنند که در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و کشور خود را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌هایی برخوردار است.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، محمد علی زلفی‌گل در اجتماع دانشگاهیان در مقابل دانشگاه تهران در حمایت از حرکات دانشجویی جامی مردم غزه در آمریکا اظهار داشت: امروز اعلام می‌کنیم که ای مردم جهان ببینید حرمت دانشگاه‌های ما در هنگام آزاداندیشی، کرسی‌های آزاداندیشی و نقد و مناظره چگونه است.
وی افزود: ای مردم جهان ببینید برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید.‌ ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌هایی برخوردار است.

وی افزود: قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها منع کرده است. در حالی که دیدیم چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهد آزادی می‌دانند با دانشجویان حقگو و حق طلب برخورد کردند.
وزیر علوم تصریح کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق‌گویی و حق‌طلبی چه حرمتی قائل است و کشور‌های سلطه‌گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می‌کنند. ما از وجدان بیدار جامعه  دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشور‌های عربی که حاضر شدند و از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می‌کنند و از مردم بی دفاع غزه حمایت می‌کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می‌ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.
زلفی‌گل خاطرنشان کرد: ‌ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده؛ از جامعه دانشگاهی و عالمان و اندیشمندان بیاموز که در مقابل ستم و در حمایت از ستمدیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده مدیون و شرمنده نباشی. ‌ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید و در مقابل ظلم، ستم، کودک‌کشی و کشته شدن غیرنظامیان بایستید. سازمان ملل ببین اینها را  اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و بویژه مردم ستمدیده غزه خواهید شد.

محمد علی زلفی گل، همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعتراض دانشگاهای آمریکا علیه رژیم صهیونیست گفت: اعتراضاتی که در دانشگاه‌های آمریکا و سایر دانشگاه‌های جهان شاهد هستیم، نشان‌دهنده وجدان بیدار دانشگاهیان است، این وجدان بیدار دانشگاهیان را ستایش می کنیم.

وی افزود: قدردان تمام دانشجویان و اساتید که در مقابل درندگی، نسل کشی و کشتن غیرنظامیان، بانوان و کودکان توسط رژیم اسرائیل، اعتراض و ایستادگی کرده اند، هستم.

وزیر علوم تصریح کرد: امروز دانشگاه‌های ایران در حمایت از دانشگاه‌های معترض که در مقابل ظلم جهانی ایستادگی کرده‌اند، تجمعاتی خواهند داشت. این موضوع نشان می‌دهد، دانشگاه‌ها در مقابل ظلم و ستم همیشه ایستاده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا