مدیر آموزش پرورش ناحیه سه شیراز خبر داد:
تجلیل و تقدیر از معلمان و اجرای برنامه‌های جامع برای ارتقای آموزش

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، به تشریح جزئیات برنامه‌های گسترده و اقدامات تقدیرآمیز به مناسبت فرا رسیدن ایام نکوداشت معلم در این ناحیه و برنامه‌های جامع برای بهبود آموزش پرداخت.

سید عبدالصمد موسوی در یک نشست خبری به مناسبت هفته معلم، به برگزاری مجموعه فعالیت‌ها تجلیلی و تقدیری از معلمان اشاره کرد.

او از تلاش‌های شورا و شهرداری شیراز و سپاه فجر فارس برای نصب بنرهای تجلیل از معلمان در سطح کلان‌شهر شیراز قدردانی کرد.

موسوی همچنین به تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال و استخدام، جذب نیروهای جوان و به‌کارگیری معلمان جوان ابراز تقدیر نمود.

موسوی در ادامه، به معرفی فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای هفته بزرگداشت مقام معلم پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای معلمان و دانش‌آموزان، دعوت از خانواده فرهنگیان شهید در گلزار شهدا، تکریم مدیران و همکاران فرهنگی مدارس، برگزاری جشن‌های تجلیل از معلمان پژوهنده و مولف، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس و نورافشانی آسمان اداره آموزش و پرورش در شامگاه روز دوازدهم اردیبهشت از جمله این برنامه‌هاست.

موسوی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان به مناسبت یادواره استاد شهید مطهری اطلاع داد و از حضور ۵۵ تیم از ناحیه سه شیراز در مسابقات استانی و افتخارات بدست آمده توسط تیم‌های ورزشی خبر داد.

معاون آموزش متوسطه ناحیه سه شیراز نیز در این نشست، رشد ده رتبه‌ای میانگین کتبی نهایی، برگزاری رویداد ملی الف‌تا، کسب دو مقام کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی، توسعه متوازن هنرستان‌ها به چهل و هفت درصد، تاسیس هنرستان وابسته هنرهای زیبا، اجرای طرح وافقین علمی، برگزاری همایش با حضور پنج هزار نفر از اولیاء در راستای انتخاب رشته دانش‌آموزان و اجرای طرح مدرسه شاد را از شاخص‌ترین اقدامات این ناحیه طی یک‌سال اخیر عنوان کرد.

سکینه حاتمی گفت: در راستای عدالت آموزشی سال گذشته سی درصد از پذیرش نمونه دولتی را دانش‌آموزان روستایی تشکیل دادند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی سید محمدجواد ساجدی هم اظهار داشت: در راستای اهداف آموزش و پرورش در بخش عمرانی و پشتیبانی طی دو سال اخیر پروژه‌‌هایی از جمله مدرسه ۸ کلاسه کیان‌مهر در روستای شاپورجان، ۸ کلاسه در شهرک سامان، ۱۲ کلاسه در کوزه‌گری، ۱۸ کلاسه در بلوار ابوذر عفاری، ساخت مجتمع رفاهی با ۱۶ سوئیت در کوی‌زهرا، افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای کوشک‌بیدک به انجام رسیده است.

سید محمدجواد ساجدی از ساخت سالن ورزشی در مجتمع ورزشی پوریای‌ولی هم خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی آموزشگاه ۱۲ کلاسه در فلکه‌خاتون، کلنگ‌زنی آموزشگاه ۶ کلاسه در ورستای سنجانک، اختصاص زمین ۹۵۰۰ متری در روستای کرونی با همکاری ارتش و فرمانداری برای ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه و افتتاح ۸ چمن مصنوعی در مدارس اجرایی شده و چهار زمین چمن هم با همکاری شهرداری در حال احداث است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، «اجرای طرح شهید همت ویژه پایه اول تا ششم»، «اجرای جشنواره شهید آرشام با هدف افزایش توان خواندن و نوشتن دانش‌آموزان»، «اجرای طر‌ح‌های بوم و جابربن‌حیان»، «زیباسازی کلاس‌های اول»، «جذب حداکثری نیروی انسانی» و «طراحی رقابت‌های علمی» هم از جمله مواردی بود که حمیدرضا جوکار معاون آموزش ابتدایی در این نشست از آن‌ها سخن گفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا