پذیرش دو هسته فناور در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کردستان

مجید آوج در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که پذیرش و اجرای این دو هسته در کارگروه ارزیابی مرکز رشد گیاهان دارویی استان به تصویب رسیده است، اظهار کرد: این دو هسته شامل اجرای طرح سامانه «بازاریابی، نرخ گذاری محصولات کشاورزی و آموزش کاربردی» با عنوان خوشه طرح میلاد جعفری و طرح «فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی به صورت مفردات و ترکیبی» طرح امید معینی نقشبندی است.

 

مدیر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی واحد کردستان اظهار کرد: طرح سامانه «بازاریابی، نرخ گذاری محصولات کشاورزی و آموزش کاربردی» با هدف بازاریابی مستقیم عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی اجرا می‌شود تا خریدار واقعی بدون واسطه محصولات را خریداری کند.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه در نرخ گذاری واسطه‌گری خرید و فروش زیاد است، سامانه الگوریتم طراحی شده که نرخ هر هفته محصول را به کشاورزان در قالب نمودار نشان می‌دهد.

آوج تصریح کرد: کشاورزان ایران به صورت سنتی فعالیت می‌کنند که به این دلیل مشکلات زیادی را در این بخش داریم. برای تولید یک محصول منابع زیادی هدر می‌رود و محصولات از نظر کمی و کیفی مشکل دارند که در این راستا در این طرح آموزش‌های کاربردی به صورت مولتی مدیا با زبان ساده به کشاورزان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به طرح «فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی به صورت مفردات و ترکیبی»، عنوان کرد: در این طرح با جمع‌آوری گیاهان دارویی منطقه و خرید گیاهان خاص که در تعریف کمیسیون مورد تاکید هستند و طب سنتی ایران آن را در منابع خود به عنوان داروی گیاهی به کار برده است، این گیاهان به دو صورت ترکیبی دمنوش و مفرد به صورت پودر گرانول و تی بگ بسته‌بندی می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا