ضرورت تشکیل قرارگاه ملی کیفیت محصولات در کشور

 سید محمد مهدی هادوی، رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی: کیفیت همیشه مورد نظر مردم و مشتریان است اما در زمان تحریم مانند آنچه در زمان دفاع مقدس گذشت، مردم با درک شرایط از بسیاری از توقعات خود گذشتند.

 مردم انتظار دارند پس از گذشت دوران تحریم، محصولات و خدماتی با کیفیت به آنها ارائه شود، صرفنظر از اینکه در دوران پساتحریم، تحریم بصورت واقعی برداشته شود یا خیر. این انتظار در نزد جامعه ایجاد شده که باید کیفیت محصولات ایرانی در حد جامعه ایرانی باشد.

خودداری مردم از خرید خودروی داخلی یک «تلنگر» به صنعت کشور محسوب می شود و باید همه آحاد جامعه به آن حساس باشند. تحریم، اعلان جنگ با یک کشور است و با تجربه جنگ تحمیلی که داریم باید به سمت بهبود وضعیت اقتصادی گام برداریم و به انتظارات مردم پاسخ دهیم.

هرچند که تحریم‌ها سبب شد که برخی از تولیدات در کشور با مشکلاتی مواجه شود اما امروز در شرایط پساتحریم لازم است تا تولیدکنندگان نسبت به کیفیت دادن به محصولات خود مسئولیت پذیری بیشتری  داشته باشند.

تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف باید کیفیت بخشیدن به محصولات را مهمترین عامل در موفقیت خود بدانند و بر ارتقای کیفیت محصولات خود تأکید فراوان داشته باشند. از صنعتگران انتظار می رود در بهبود کیفیت ساعی باشند و ضمن رعایت قیمت های مناسب خدمات پس از فروش را ارتقاء بخشند.

 حل مسئله کیفیت به تعریف دقیق مسئولیت هر یک از مسئولان مربوطه و انجام عملی وظایف مربوط می شود که در این راه باید همراه سخت افزار، نرم افزار، مغزافزار و نهاد افزار به مسائل فرهنگی و اخلاق کاری نیز همت گماشت و برای هر یک از این مولفه ها، مسئولان مربوطه را فهرست کرد.

 همچنین باید برای حل مسئله کیفیت، قرارگاه ملی کیفیت تشکیل شود. قرارگاه به معنای بروز مسئله ای حاد و اضطراری است که مسئولان مربوطه در این قرارگاه، وظایف را مشخص کرده و بلافاصله و بدون فوت وقت مصوبات قرارگاه را اجرا می کنند. 

 تشکیل قرارگاه ملی کیفیت ضروری است تا کیفیت محصولات در حد انتظارات مردم باشد . باید بتوانیم محصولات داخلی را به گونه‌ای تولید کنیم که علاوه بر کیفیت بالا در جلب رضایت مشتری و پایداری اقتصاد نیز تأثیرات بسیار زیادی را داشته باشد.

همه باید نسبت به کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی داخلی احساس مسئولیت کنند و به فراخور وظایف نظارت های لازم را انجام دهند.

منبع:خبرگزاری مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا