ماموت هایی که ۲۰۰ هزار سال پیش توسط نئاندرتال ها کشته شدند

به تازگی یک محوطه حاوی بقایای فسیل شده ماموت های  ۲۰۰ هزار ساله که به عنوان یکی از بزرگترین اکتشافات مربوط به عصر یخبندان بریتانیا معرفی شده است توسط باستان شناسان در یک معدن قدیمی کشف شد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، باستان شناسان در جریان کاوش در یک معدن قدیمی در نزدیکی سویندون، ویلتشایر انگلستان، بقایای پنج  ماموت عصر یخبندان را کشف کردند. بررسی های بعدی نشان داد این فسیل ها به دو ماموت بالغ، دو ماموت نوجوان و یک بچه ماموت تعلق دارد.

لازم به توضیح است که این محوطه پیش از این برای باستان شناسان ناشناخته بوده و حفاری در این سایت پس از آن آغاز شد که سالی و نویل هالینگ ‌ورث دو شکارچی آماتور فسیل ، یک تبر دستی متعلق به انسان های نئاندرتال را در این محل کشف کردند. در پی گزارش این موضوع، باستان شناسان به بررسی محوطه پرداخته و سپس بقایای متعلق به گونه ای از ماموت استپی، جد ماموت های پشمالو را پیدا کردند. گفتنی است در این مطالعات، بال‌های ظریف سوسک و صدف ‌های شکننده حلزون های آب شیرین و همچنین ابزارهای سنگی مربوط به عصر نئاندرتال نیز در این مکان یافت شد.

لیزا وستکات ویلکینز، از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی درباره یافته های فوق می‌گوید: کشف استخوان ‌های ماموت همیشه خارق ‌العاده است، اما یافتن استخوان‌هایی که بسیار قدیمی و به خوبی حفظ شده‌اند و در نزدیکی ابزارهای سنگی نئاندرتال ، استثنایی است.
کلمات نمی توانند هیجان دیدن یک عاج ماموت که هنوز سالم و مستحکم باقی مانده را نشان دهد. در اینجا ما ترکیبی از جانوران و انسان های منقرض شده و بقایای آن ها را در کنار هم داریم.

هولینگ ‌ورث، از دیگر اعضای این تیم تحقیقاتی درباره یافته های فوق گفت:  ما در ابتدا امیدوار بودیم فسیل ‌های جانوران دریایی را در این سایت پیدا کنیم ولی یافتن آثاری بسیار مهم مثل ماموت ها و ابزارهای انسان های نئاندرتال واقعاً هیجان‌انگیز بوده است. این یافته ها را می توان یکی از مهمترین کشفیات باستان شناسی در سال جاری محسوب کرد.

در حال حاضر تحقیقات برای درک اینکه چرا ماموت های زیادی در یک مکان پیدا شده اند و اینکه آیا آنها توسط نئاندرتال ها شکار شده یا به دلایل دیگری از بین رفته اند، در حال انجام است.

مترجم: احسان محمدحسینی 
منبع: dailystar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا