کاهش 50 درصدی رشد تومورهای سرطانی

به گزارش سیناپرس، دانشمندان با استفاده از «نانو ذرات» برای تزریق داروی بی حس کننده موضعی، رشد تومورهای سرطانی را در موش ها تا نصف کاهش دادند. آنها سال ها روی توسعه سیستم های تزریق داروی پیشرفته ساخته شده از نانوذرات تلاش کرده اند که می توان از آنها در سیستم هدایت برای پیدا کردن هدف استفاده کرد.

به نظر می رسد تومورهای سرطانی زمانی رشد می کنند که سلول های عصبی داخل آنها رشد کرده و به آنها نورون گفته می شود. آنها همواره به دنبال آن بودند که آیا می توان این اثر تقویت کننده تومور را با از بین بردن سلول های عصبی متوقف کرد.

محققان در تحقیقات خود تلاش کردند سلول های عصبی رشد کرده در داخل بافت تومور را از بین ببرند تا به این طریق بتوانند قدرت تهاجمی تومورها را کاهش دهند. در موش های مبتلا به سرطان که با این شیوه تحت درمان قرار گرفتند رشد تومورها به طور متوسط طی سه هفته حدود 3 برابر شد.

در موش های درمان نشده، میانگین میزان رشد تومورها در این بازه زمانی 8 برابر بود. به طورکلی، با کمک این روش درمانی، میزان رشد تومورهای سرطانی تا حدود 50 درصد کاهش می یابد. 

به گزارش سیناپرس، آن دسته از سلول های سرطانی که سلول های عصبی را برای استفاده خود در اختیار می گیرند، باعث نفوذ آنها به بافت تومور شده و موادی را ترشح می کنند که به تومور کمک می کنند. محققان اعلام کردند که وجود سلول های عصبی در سلول های سرطانی باعث تقویت رشد سرطان می شود و می توان از نانوذرات برای مبارزه با آن استفاده کرد. 

پیش از این محققان شیوه دارورسانی با نانوذرات را فرا گرفته بودند. بنابراین در این شیوه، نانوذرات را به سلول های عصبی درون تومور ارسال کرده و باعث ترشح ماده بیهوشی موضعی به نام «بوپیواکائین» می شود. به گزارش سیناپرس، در این شیوه جدید درمانی، به جای حمله به خود تومور، اعصاب آن مورد حمله قرار می گیرند که نتجیه امیدبخشی برای کاهش رشد تومورهای سرطانی به دنبال دارد. 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا