خطرات درمان کودکان با داروهای دارای کدیین بررسی می شود

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این دارو که تقریبا هر سال به 870هزار کودک در آمریکا تجویز می شود، به مهار سرفه در جریان یک سرما خوردگی بد یا عفونت سینوس کمک می کند اما در عین حال می تواند سبب بروز مشکلات تنفسی نیز شود.

اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که با کارشناسان مشورت می کند و برای بررسی مسائل ایمنی مرتبط با دادن داروهای کدیین به کودکان یک شورای مشورتی تشکیل می دهد.

این سازمان همچنین به والدین توصیه می کند که در زمان مصرف این داروها توجه مضاعفی به تنفس کودکان خود داشته باشند.

این سازمان به والدین و مراقبان بهداشتی توصیه کرد که به محض مشاهده علائم کندی تنفس یا تنفس کم عمق، تنفس مشکل یا پر سر و صدا، گیجی یا خواب آلودگی غیر معمول در کودک خود مصرف کدیین را متوقف کنند و کودک خود را به اورژانس ببرند.

داروهای کدیین بر روش پردازش درد در مغز تاثیر می گذارند و در مورد سرفه کردن، فعالیت بخشی از مغز را که موجب بروز سرفه می شود، کاهش می دهد.

زمانی که کدیین مصرف می شود بدن کدیین را به مورفین تبدیل می کند.

از آنجاییکه بدن افراد کدیین را در سرعت های مختلف تبدیل می کند، پتانسیل آوردز شدن آن نیز زیاد است؛ این موضوع می تواند به سطوح زیاد مورفین در خون منجر شود که خطرناک است.

این اقدام اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا به دنبال اعلام سازمان پزشکی اروپا در ماه آوریل بود مبنی بر اینکه داروهای کدیین نباید برای کودکان کوچک تر از 12 سال استفاده شود و همچنین برای نوجوانان 12 تا 18 ساله ای که مشکلات مزمن تنفسی مانند آسم دارند نیز نباید مصرف شود.

در سال 2013 اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا در باره تجویز داروهای کدیین دار به کودکان در پی جراحی برای برداشتن لوزه ها یا لوزه سوم هشدار داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا