معرفی خودروی پرنده به عنوان یکی از فناوری خلاقانه سال 2015

مهندسان خوش ذوق شرکتی دانش بنیان در اسلواکی موسوم به AeroMobil خودرویی دوگانه با قابلیت حرکت بر روی زمین و پرواز در آسمان ساخته اند که با همین نام به دنیای فناوری های نوظهور معرفی شده است.

جرقه اولیه ابداع این فناوری نوین به 26 سال پیش باز می گردد و آن زمانی بود که طراحی به نام استفان کلین طرح اولیه خودرویی را ارایه کرد که قابلیت پرواز را نیز داشته باشد تا اینکه در سال 2010 طرح پیشرفته تر این ایده با گروهی از طراحان به اشتراک گذاشته شد و حالا پروژه ساخت خودروی پرنده با قابلیت تاشدن رنگ واقعیت به خود گرفته است.

نشریه علمی پاپیولارساینس این خودروی خاص را به عنوان یکی از فناوری های برتر سال 2015 معرفی کرده است.

مهندسان این شرکت مدعی هستند فناوری جدیدشان بیشتر از آنکه خودروی پرنده باشد، هواپیمایی با قابلیت حرکت بر روی زمین است.

آنها این فناوری جدید را برای بیش از 40 بار مورد آزمایش قرار داده اند. پرواز در ارتفاع حدود 250 متری و به مسافت نزدیک به 20 کیلومتر از جمله موارد آزمایش AeroMobil بوده است.

استفاده از مواد بسیار سبک و در عین حال مستحکم از جمله ساختارهای کربنی در بدنه این فناوری جدید از مهمترین ویژگیهای ساختاری آن به شمار می آید. 6 چرخ این سیستم دوگانه که هر یک 2.5 کیلوگرم وزن دارد نیز از کربن تولید شده است.

این خودروی پرنده از موتور بنزینی 4 سیلندر با 100 اسب بخار قدرت بهره می برد. بدین ترتیب راننده یا خلبان (!) می تواند سوخت گیری را در پمپ بنزین به راحتی انجام دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا