همه ما در راستای مقابله با کرونا وظیفه داریم

مدیرعامل و موسس این مجموعه در گفتگو با سیناپرس با بیان اینکه، امکان دانلود اپلیکیشن هلیکس از مردادماه 98 در بازار وجود داشته، گفت: با توجه به شیوع کرونا و شلوغی مراکز درمانی و از آنجاکه، مراکز درمانی خود می‌توانند یکی از دلایل انتقال بیماری باشند، تصمیم گرفتیم برای راهنمایی و رفع نگرانی های افراد خدمات مشاوره ای رایگان در رابطه با این بیماری را به این اپلیکیشن اضافه کنیم.

مرتضی عبدالهی تصریح کرد: اپلیکیشن هلیکس علاوه بر سرویس های متعدد در حوزه های مختلف سلامتی بخش ویژه ای برای بیماری کرونا راه اندازی و خدمات کاملا رایگان ارائه می دهد. کاربران در این بخش می توانند به راحتی و در عرض چند دقیقه با پزشک، مکالمه آنلاین داشته باشید.

وی تاکید کرد: علاوه بر مکالمه آنلاین با پزشک، مطالب مفید در مورد پیشگیری و مراقبت های لازم در مورد کرونا و آدرس و لوکیشن بیمارستان های ریفرال کرونا در این بخش قابل مشاهده است.

عبدالهی  درمورد ویژگی های اصلی هلیکس، عنوان کرد: یکی از مهمترین قسمت های این نرم افزار ویزیت آنلاین است که کاربران در این قسمت می توانند سوالات پزشکی خودتان را در زمانی بسیار کوتاه و در هر ساعت از شبانه روز مطرح کرده و به صورت آنلاین با پزشک گفتگو کنند.

وی مطرح کرد: یکی از ویژگی های این قسمت سرعت پاسخگویی بالا و تسلط پزشکان برموضوعات، است. به گونه ای که حتی در مواردی که نیاز به مراجعه حضوری احساس شود، مراکز درمانی و تخصصی مورد نیاز از طرف پزشک به فرد معرفی می‌شود.

مدیر و موسس این مجموعه ادامه داد: بخش مادر و کودک برای مادران باردار و مادرانی که کودکان زیر 12 سال دارند طراحی شده که سرویس‌های مختلفی از جمله مشاوره تخصصی و تعیین زمان تخمک گذاری و … را ارائه می دهد.

عبدالهی اظهار کرد: درقسمت تغذیه و سبک زندگی هم متخصص تغذیه براساس ویژگی ها و شرایط کاربر اقدام به تهیه رژیم مناسب می کند.

بنا به گفته وی جستجوی مراکز درمانی و پزشکان، اطلاعات دارویی و بیماری و مجله سلامتی از دیگر امکانات این نرم افزار است.

کاربرد هلیکس در بیماری کرونا

عبدالهی ادامه داد: پیرو شیوع ویروس کرونا در کشور و عزم جدی همگانی در مقابله با این همه ‌گیری، مجموعه هلیکس نیز در راستای مسوولیت اجتماعی خود اقدامات متفاوتی را در این راستا انجام داده که ایجاد بخش ویژه کرونا در اپلیکیشن هلیکس، در اختیار قرار دادن مشاوره آنلاین رایگان با 40 نفر از پزشکان متخصص برای کاربران و درج اطلاعات مراکز پذیریش درمانی مختص به کرونا در سراسر کشور به همراه اطلاعات دقیق و موقعیت جغرافیایی از جمله آنهاست..

وی تصریح کرد: علاوه بر این، ارائه نکات آموزشی در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بستر اپلیکیشن و شبکه ‌های اجتماعی هلیکس و ربات تشخیص وضعیت سلامتی افراد در قبال ویروس کرونا نیز امکانات متفاوت دیگری است که بنا به نیاز مردم و برای مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.

عبدالهی در رابطه با اخذ مجوز فعالیت این مجموعه با بیان اینکه مجموعه هلیکس زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند، گفت: اپلیکیشن ها برای فعالیت خود به مجوز خاصی نیاز ندارند. اما همه کسب و کارهای اینترنتی باید نمادهایی را اخذ کنند که ما همه نمادها و مجوزهای مربوطه را دریافت کرده ایم.

بنا به گفته وی آمارها حکایت از آن دارند که در این اپلیکیشن روزانه 120 سوال که در حال حاضر اغلب آنها در مورد کروناست، پرسیده می شود. ضمن اینکه، در حال حاضر، تعداد کاربران اپایکیشن هلیکس سه هزار و 100 نفر است.

گفتگو: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا