تاثیر درمانی آواکادو در درمان سرطان خون

پژوهش های جدید نشان می دهد که مولکولی را می توان از میوه آواکادو به دست آورد که avocatin B نامیده شده و قادر است به مقابله با بیماری سرطان خون بپردازد چرا که این مولکول به گونه ای بیماری را هدف قرار داده و باعث می شود تا سلول های دیگر آسیب نبینند .

محققان معتقد هستند که این کشف ؛ گام  بسیار مهمی در درمان لوسمی یا سرطان خون  محسوب می شود چرا که تعداد کمی از روش های درمانی ، سلول های بنیادی سرطان خون را که ریشه بیماری است ، مورد هدف قرار می دهند .

پروفسور پل اسپاگنولو (Paul Spagnuolo) از دانشکده داروسازی دانشگاه واترلو (University of Waterloo's School of Pharmacy) واقع در کشور کانادا در  رابطه با این کشف جدید طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : " سلول بنیادی در واقع سلولی است که بیماری سرطان خون را تحریک می کند . سلول بنیادی تا حد زیادی مسئول پیشرفت این بیماری محسوب می شود و در واقع این دلیل موجب می شود تا بسیاری از بیماران سرطان خون با عود کردن بیماری روبرو شوند . ما در پژوهش های خود آزمایش های گوناگونی را انجام دادیم تا بتوانیم به چگونگی عملکرد این داروی جدید ساخته شده از مولکول میوه آواکادو در یک سطح مولکولی دست پیدا کنیم . ما دریافتیم که این داروی حاوی مولکول آواکادو ، سلول های بنیادی را به طور انتخابی مورد هدف قرار می دهد به طوری که به سلول های سالم صدمه ای وارد نشود . "

پروفسور اسپاگنولو در ادامه تاکید می کند : " سلول های بنیادی دلیل عود کردن و پیشرفت بیماری سرطان خون در بیماران است . نه تنها avocatin B منبع بیماری لوسمی حاد میلوئیدی (Acute myeloid leukemia) یکی از انواع سرطان خون را از بین می برد بلکه آن اثرهای انتخابی را مورد هدف قرار داده و باعث می شود سم کمتری در بدن ایجاد شود . "

در خاتمه گفتنی است محققان اعلام کردند ، این  دارو می تواند امید به زندگی را در سالمندان بالای 65 سال مبتلا به سرطان خون  که در عرض پنج سال بیماری باعث مرگ آنها می شود ، افزایش دهد .

لازم به ذکر است که این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله تحقیقات سرطان (Cancer Research) منتشر شده و قابل دسترس است .