واردات واکسن های بیولوژیک به حداقل رسید

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شمس الدین قائم مقامی، با اشاره به تاسیس مرکز رشد فناوری در موسسه رازی گفت:مرکز رشد فناوری رازی به نمایندگی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با ارایه فرآورده های این موسسه در حوزه واکسن های انسانی، واکسن های دام و طیور و سرم های درمانی فعالیت می کند.

وی افزود: در حال حاضر فناوری هشت محصول به شرکت های دانش بنیان منتقل شده است و این شرکت ها در مرکز رشد فناوری رازی تا سه سال مورد حمایت قرار می گیرند. 

این فعال حوزه فناور با تاکید بر کاهش وابستگی به محصولات مشابه خارجی گفت: در حال حاضر بخش عمده واکسن های مورد مصرف در کشور، زیر نظر حمایت موسسه رازی انجام می گیرد و عمده نیاز کشور در زمینه بیولوژیک (تولید واکسن های دامی و انسانی) نیز از طریق موسسه رازی فراهم می شود. 

قائم مقامی ادامه داد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی ناظران این محصولات تولیدی هستند که نظارت مستقیم آنها روی محصولات تولیدی یاد شده، باعث ارتقای کیفی این محصولات می شوند.

معاون مرکز رشد فن آوری موسسه رازی با اشاره به تولید بومی محصولات تولید شده در کشور گفت: بدون شک اگر بتوانیم تولید بومی داشته باشیم قطعا کیفیت محصولات تولیدی بیشتر خواهد شد. 

قائم مقامی در مقایسه فرآورده های بیولوژیک کشور با سایر کشورهای تولید کننده گفت: درواقع فرآورده های تولیدی چه در زمینه بهداشت انسانی و چه در زمینه بهداشت دامی به صرفه تر و ارزان تر است و این تفاوت قیمت در مواقعی به یک سوم و حتی یک دهم نیز می رسد. 

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک موسسه رازی در کشور گفت: با توجه به اهمیت این موسسه های علمی در کشور، انتظار می رود که آنها از طرف مسوولان به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از پیش حمایت شوند تا بتوانند نیازهای کشور در زمینه پزشکی را فراهم کنند.

معاون مرکز رشد فن آوری موسسه رازی افزود: موسسه رشد فناوری رازی با وجود زیرساخت های فناوری تولید واکسن های انسانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا