پارکر دومین چرخش خود حول خورشید را آغاز کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، کاوشگر خورشیدی پارکر متعلق به ناسا دومین گردش خود به دور خورشید را آغاز کرده است.این کاوشگر در ماه اوت یک مأموریت تاریخی را برای نزدیک شدن به ستاره منظومه شمسی آغاز کرد، جایی که تاکنون هیچ کاوشگری به آن راه نیافته است و اولین چرخش خود به دور خورشید را در ماه نوامبر به انجام رساند.

این پرواز با سرعت ۳۴۰ هزار کیلومتر بر ساعت و در فاصله ۲۴ میلیون کیلومتری از سطح خورشید و درون تاج خورشیدی انجام شد و حالا هم دوباره آن را انجام خواهد داد.آژانس فضایی آمریکا (ناسا) می‌گوید کاوشگر پارکر در حال حاضر در مسیر دومین دیدار نزدیک خود از خورشید است و در تاریخ ۴ آوریل به هدف خود خواهد رسید.

کاوشگر پارکر در نهایت طی هفت سال آینده مجموعاً ۲۴ بار به دور خورشید خواهد چرخید و هر بار نیز به سطح خورشید نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

سیستم‌های پارکر در تاریخ یک ژانویه به طور رسمی عملیات کامل را آغاز کردند و این کاوشگر از آن تاریخ تاکنون در حال ارسال اطلاعات به زمین است.

"اندی دریسمن" مدیر پروژه پارکر از آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز گفت: این اولین گردش روشنگر و جذاب پارکر بود. ما چیزهای زیادی درباره چگونگی کارکرد فضاپیمای خود و واکنش آن به محیط خورشید آموختیم و من افتخار می‌کنم که پیش‌بینی‌های تیم بسیار دقیق بوده است.

دومین چرخش پارکر بار دیگر در فاصله حدود ۲۴ میلیون کیلومتری از سطح خورشید صورت خواهد گرفت.

این فاصله تقریباً نصف فاصله‌ای است که به عنوان رکورد پیشین توسط فضاپیمای "Helios 2" با پرواز در فاصله بیش از ۴۳ میلیون کیلومتری در سال ۱۹۷۶ ثبت شده بود.

"نور رائوفی" از دانشمندان این پروژه گفت: ما همیشه گفتیم که تا زمانی که به داده‌ها نگاه نکنیم نمی‌دانیم باید منتظر چه چیزی باشیم. داده‌های ما نکات بسیاری را در مورد چیزهای جدیدی که قبلاً ندیده‌ایم به ما می‌دهد و زمینه‌ساز اکتشافات جدید بالقوه می‌شود.

وی افزود: کاوشگر خورشیدی پارکر در حال انجام مأموریتی برای آشکارسازی اسرار خورشید است. این کاوشگر ۱.۵ میلیارد دلار در ماه اوت ۲۰۱۸ سوار بر یکی از قدرتمندترین موشک‌های جهان به فضا رفت و در نهایت با رسیدن به سرعت ۶۶۴ هزار کیلومتر بر ساعت (۴۳۰ هزار مایل در ساعت) عنوان سریع‌ترین ساخته دست بشر را از آن خود کرد.پارکر در حین چرخش به دور خورشید، هفت بار هم سیاره زهره را دور می‌زند تا از گرانش این سیاره برای نزدیک‌تر شدن به خورشید استفاده کند.

پارکر در نهایت به فاصله حدود ۶ میلیون کیلومتری از سطح خورشید خواهد رسید.این فضاپیما به نام دکتر "یوجین پارکر" نام‌گذاری شده است که اولین بار در سال ۱۹۵۸ وجود باد خورشیدی را پیش‌بینی کرد و تنها فرد زنده‌ای است که تا به حال یک مأموریت ناسا به احترام وی نام‌گذاری شده است.

این کاوشگر همچنین حامل اسامی بیش از ۱.۱ میلیون نفر از مردم کره زمین از جمله مترجم فارسی این خبر است که در سایت ناسا ثبت نام کردند تا نامشان همراه با پارکر به خورشید سفر کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا