پیش‌بینی آینده دنیای تغذیه

در گوشه و کنار جهان شاهد ارائه انواع غذاهای جدید و بعضاً عجیب‌وغریب هستیم که طیف وسیعی از غذاها و خوردنی‌ها را شامل می‌شود. در این میان می‌توان به غذاهای خاص سرآشپز مخصوص نیکول کیدمن اشاره‌کرده که مخلوط میوه‌ها و مغزهای آجیل را برای وی تهیه می‌کند یا غذاهای صنعتی و نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های بسته‌بندی‌شده را در نظر گرفت. در اینجا برخی از مشهورترین مراکز مرتبط با صنایع غذایی اقدام به معرفی نمونه‌های خاص و ویژه غذاهایی کرده‌اند که در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد.

مراکز مرتبط با صنایع غذایی به‌عنوان پیشگامان این حوزه، از روش‌های بسیار متفاوتی برای توسعه فهرست مواد غذایی و نوشیدنی خود استفاده می‌کنند. برای مثال، برخی شرکت‌ها مانند Pinterest و Uber Eats، اطلاعاتی را که از کاربران جمع‌آوری‌شده را به کار می‌گیرند تا بر اساس آن پیش‌بینی کنند که سلیقه افرادی که غذا را از طریق آن‌ها سفارش داده‌اند، به چه سمتی حرکت می‌کند.

مراکز مرتبط با صنایع غذایی به‌عنوان پیشگامان این حوزه، از روش‌های بسیار متفاوتی برای توسعه فهرست مواد غذایی و نوشیدنی خود استفاده می‌کنند. برای مثال، برخی شرکت‌ها مانند Pinterest و Uber Eats، اطلاعاتی را که از کاربران جمع‌آوری‌شده را به کار می‌گیرند تا بر اساس آن پیش‌بینی کنند که سلیقه افرادی که غذا را از طریق آن‌ها سفارش داده‌اند، به چه سمتی حرکت می‌کند.

سایر فهرست‌ها دارای داستانی متفاوت هستند. برخی از آن‌ها صرفاً به غریزه و ذائقه مصرف‌کنندگان اتکا کرده و برخی مراکز مانند Whole Foods، فهرستی سالانه دارند که برای سال ۲۰۱۹ نیز بر اساس آن این موضوع موردبررسی قرارگرفته و غذاهای خاص و موردعلاقه مجلات معتبر غذایی انتخاب‌شده‌اند.

درحالی‌که به نظر می‌رسد برخی از این پیش‌بینی‌ها ممکن است پایه و اساسی جدی نداشته و مانند شلیک یک تیر در تاریکی باشند، برخی دیگر به‌طورجدی دارای طرفدارانی در گوشه و کنار جهان هستند. نوشیدنی‌های CBD و سایر نوشیدنی‌هایی که با استفاده از گیاهان سودمند تهیه‌شده‌اند احتمالاً همچنان در قفسه فروشگاه‌های مواد غذایی و منوی کافه‌ها حضور خواهند داشت. در این فهرست انواع غذاها شامل مواد غذایی کاملاً گیاهی، خوراکی‌های گوشتی، انواع نوشیدنی‌ها و حتی گوشت‌های مصنوعی تولیدشده در آزمایشگاه دیده می‌شوند.

به نظر می‌رسد در این فهرست غذائی توجه خاصی به غذاهای مفید برای سیستم گوارشی و روده‌ها شده است و تمایل به مصرف غذاهایی مانند شیر و جو دو سر در بین مردم افزایش پیداکرده است.

سایر بازیگران این حوزه نیز قدم‌های بعدی خود را بر اساس سلیقه مخاطبانشان در سال گذشته برمی‌دارند. شرکت مشهور Uber Eats بر اساس گزارش‌های فروش خود مشاهده کرده است که مصرف‌کنندگان آن علاقه‌ای وافر نسبت به جوانه‌های کلم بروکلی، آلوئه ورا، دراگون فروت، آکای (acai)، آووکادو، سوشی ریتوس (sushiritos) و … دارند. بااین‌حال، پیش‌بینی‌ها درباره برخی مواد غذائی مانند جلبک دریایی بسیار متناقض است. برخی از غذاهای ارائه‌شده در این لیست به انتخاب این مراکز که نامشان در داخل پرانتز ذکرشده است، عبارت‌اند از:

جو، نخود و شیر به انتخاب: (Pinterest) (Uber Eats) (Self) (Greatist) (Supermarket News) (Nation’s Restaurant News) (Delish) (Square) (Fresh Direct)

نان با خمیرترش به انتخاب: (Pinterest) (Facebook)

مربا، ژله و مارمالت ها به انتخاب: Pinterest()

غذاهای وگان و کاملاً گیاهی به انتخاب: (Uber Eats X2) (Benchmark) (National Restaurant Association) (Delish) (Kimpton Hotels & Restaurants) (Kroger) (Joshua Korn, Cultivation Kitchen) (New York Times)

دسرهای یخزده با ترکیباتی مانند آواکادو، آب نارگیل و هوموس به انتخاب: (Whole Foods) (Delish)

میان وعده‌های دریایی به انتخاب: (Whole Foods)

ادویه‌های خاورمیانه‌ای به انتخاب: (Self) (Delish) (New York Times)

پروتئین حشرات به انتخاب: (Greatist) (Benchmark)

گوشت آزمایشگاهی و مصنوعی به انتخاب: (Supermarket News) (Convenience Store Decisions) (af&co) (Fox Restaurant Concepts) (New York Times)

پیتزاهای گیاهی از قبیل پیتزا گل‌کلم به انتخاب: (Convenience Store Decisions) (National Restaurant Association) (Kimpton Hotels & Restaurants)

کره تهیه‌شده از دانه‌های گیاهی به انتخاب: (Kind Snacks)

آب نارگیل تازه به انتخاب: (Kind Snacks)

گیاهان دریایی مانند خزه‌های دریایی به انتخاب: (Nation’s Restaurant News) (Delish) (The Door) (New York Times)

انواع خرچنگ به انتخاب: (af&co)

گیاهان و ادویه‌های ژاپنی به انتخاب: (Kimpton Hotels & Restaurants)

نوشیدنی تهیه‌شده از آب قارچ خوراکی به انتخاب: (Kimpton Hotels & Restaurants)

پروتئین‌های گیاهی به انتخاب:  (The Door)

 

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: eater

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا