اینسایت بر سطح مریخ فرود آمد

کاوشگر اینسایت، 5 مه 2018 (15 اردیبهشت 97) سفر به سمت سیاره سرخ را آغاز کرد. پس از یک سفر تقریبا 7 ماهه، اینسایت به مقصد رسیده و خود را برای فرود بر سطح مریخ آماده می‌کند.

شمارش معکوس برای فرود اینسایت آغاز شده است. چالش اصلی، عبور از جو مریخ است؛ هفت دقیقه جهنمی که بسیاری از فرودگرها در تکمیل آن ناکام مانده‌اند.

در 20 دقیقه مانده تا فرود اینسایت بر سطح سیاره سرخ، سیگنال‌های کاوشگر خاموش شد تا مراحل قرارگیری در جهت مناسب و عملیات جداسازی اینسایت از فضاپیمای حامل آغاز شود.

در کمتر از 10 دقیقه تا فرود بر سطح مریخ، چترهای فرودگر اینسایت باز شده و رادارهای کاوشگر درحال اسکن سطح سیاره مریخ برای یک فرود نرم و مطمئن هستند.

براساس اعلام ناسا، اینسایت با موفقیت بر سطح مریخ فرود آمد و نخستین تصویر از این کاوشگر مخابره شد. این تصویر با استفاده از دوربین تعبیه شده در قسمت جلوی کاوشگر اینسایت تهیه شده است. گرد و غبار دیده شده در تصویر مربوط به لحظه فرود بر سطح مریخ هستند.

ناسا دقایقی پس از فرود موفقیت‌آمیز اینسایت بر سطح مریخ، نخستین تصویر با وضوح بالا که توسط دوربین فرودگر تهیه شده است را منتشر کرد.

شادمانی تیم مأموریت اینسایت ناسا

با فرود کاوشگر اینسایت بر سطح مریخ، ناسا امیدوار است تا اطلاعات تازه‌ای از عمق سیاره سرخ و همچنین اطلاعات مهمی از تاریخچه منظومه شمسی به دست بیاورد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منابع: NASA / independent / space

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا