قوانین و استانداردهای ملی و بین المللی در حوزه ایمنی زیستی بررسی می شود

 در کارگاه ایمنی زیستی که توسط پژوهشکده محیط زیست برگزار شد، موضوعاتی مانند قوانین و استانداردهای ملی و بین المللی در حوزه ایمنی زیستی و زیست فناوری نوین ، وضعیت جهانی محصولات تراریخته و کاربردهای آنها، اصول و روش های ارزیابی مخاطرات احتمالی محصولات اصلاح شده ژنتیکی در دنیا و راهکارهای کاهش مخاطرات حاصل از آنها مورد بحث قرار گرفت.

پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار به منظور ارتقای آگاهی کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، اقدام به برگزاری سری کارگاه های ایمنی زیستی، کرده است.
این کارگاه ها که تاکنون تعدادی از آنها برگزار شده است، از مجموعه کارگاه‎های آموزشی پروژه توانمندسازی ایمنی زیستی است که با اعتبار صندوق محیط زیست جهانی و مساعدت برنامه حفاظت از محیط زیست سازمان ملل متحد برگزار می شود.
جلیل بادام فیروز، رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار گفت: این کارگاه ها برای اجرای طرح توانمند سازی ایمنی زیستی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه ها تشریح دستورالعمل‌ها و پروتکل ها برای اگاهی رسانی به کارشناسان و متخصصان و تصمیم گیرندگان حوزه ایمنی زیستی است.
بادام فیروز اظهار امیدواری کرد این سلسله کارگاه ها در آگاهی بخشی عموم جامعه و بویژه مخاطبین تاثیرگذار و تصمیم ساز در این حوزه، مفید و موثر باشد.
تا پایان شهریور ماه 6 کارگاه ایمنی زیستی توسط پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار و با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.
در هریک از این کارگاه ها جمعی از اساتید متخصص و مجرب در حوزه زیست فناوری حضور دارند که در بخش های مختلف زیست فناوری نوین سخنرانی می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا