نخبگان علمی زمینه رونق اقتصاد و پیشرفت را فراهم می سازند

سورنا ستاری روز یکشنبه در جمع نخبگان علمی تربت حیدریه افزود: باید آینده علمی و اقتصادی هر منطقه، توسط نخبگان علمی و اساتید دانشگاه ترسیم شود، زیرا تصمیم گیری در مرکز کشور برای مناطق مختلف، مشکلات عدیده ای به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: باید بررسی شود که فضای کسب و کار و بازار هر منطقه چه میزان توانایی و آمادگی برای عرضه تولیدات آن را دارد تا از این طریق به تولید، عرضه و صادرات محصول بومی توجه شود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به گردش مالی 8.5 میلیارد دلاری زعفران در جهان و اینکه 90 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود، تاکید کرد: متاسفانه سهم ایران از این گردش مالی تنها حدود 400 میلیون دلار، یعنی کمتر از 5 درصد است که می طلبد با تلاش نخبگان و شرکت های دانش بنیان، این سهم افزایش یابد.
وی بیان کرد: باید توان ذاتی و بومی هر منطقه با فناوری روز تلفیق شود تا علاوه بر پیشرفت، آینده اقتصادی هر منطقه توسط نخبگان آن تضمین شود.
ستاری افزود: اگر فکر کنیم که دولت می تواند شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد را توسعه و پرورش دهد در اشتباهیم، هر چند دولت در تامین زیرساخت ها و تجهیزات کمک می کند اما با ورود سرمایه گذار و بخش خصوصی شاهد رشد فزاینده شرکت ها و مراکز رشد خواهیم بود.
هم اینک 33 شرکت دانش بنیان با عضویت 200 نخبه علمی در مرکز رشد تربت حیدریه فعالیت می کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یکروزه به تربت حیدریه، علاوه بر بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی نخبگان جوان این خطه به بررسی مسائل و فعالیت های 33 شرکت دانش بنیان و واحد فناور این شهرستان پرداخت.
رییس جمهوری امروز در آغاز سفر 2 روزه خود به خراسان رضوی وارد شهرستان سبزوار شد. دکتر حسن روحانی پس از دیدار با مردم سبزوار و سخنرانی در جمع آنان، مجتمع فولاد جوین را افتتاح و سپس با سفر به نیشابور و دیدار با مردم این شهرستان، واحد صنعتی فولاد نیشابور را افتتاح خواهد کرد.
در ادامه این سفر، دکتر روحانی پس از تشرف به بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) در نشستی با نخبگان استان خراسان رضوی شرکت خواهد کرد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا