خودروی بدون راننده گوگل وارد جاده ها می شود

این خودرو که شبیه خودروی هوشمند تولید شرکت نیسان به نام میکرا  است بدون داشتن هیچ گونه فرمان و پدالی حرکت می کند. این خودروی الکتریکی از ابتدا به عنوان یک خودروی بدون راننده طراحی شده و با خودرو های اسپرت لکسوس که توسط شرکت گوگل تغییراتی روی آن ها ایجاد شده متفاوت است.

این اتومبیل که 2 سرنشین خواهد داشت دقیقا از همان نرم افزار مورد استفاده در خودروی اسپرت لکسوس استفاده خواهد کرد و بیشترین سرعتی که می تواند با استفاده از تمام ظرفیت خود به آن برسد چیزی در حدود 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود. این سری از خودرو ها در جاده های ویژه ای تحت آزمایش های مختلفی قرار گرفتند و لازم به ذکر است که تمام وسایل کنترل خودرو مثل فرمان از درون اتومبیل حذف شدند و تنها یک صفحه لمسی و کلید استارت در درون اتاق این خودرو تعبیه شده بود.

شرکت گوگل بعد از انجام 1 میلیون مایل آزمایش روی خودرو های بدون راننده خود به تازگی اعلام کرد که این خودرو ها دارای اشکالاتی بوده که 11  تصادف رانندگی کوچک را برای این خودرو ایجاد می کند. به گفته کریس ارمسن مدیر پروژه خودروهای بدون راننده شرکت گوگل در هیچ یک از حالات بیان شده خودروی بدون راننده مقصر تصادف نبوده و حتی زمانی که نرم افزار و سنسور های خودرو وضعیتی دشوار را شناسایی می کنند , خودرو واکنشی سریع تر از یک راننده هشیار نشان می دهد. وی ادامه می دهد که در بعضی از مواقع محققان نتوانستند بر ماهیت سرعت و فواصل غلبه کنند و همچنان در حال ادامه تلاش های خود برای حل نواقص کوچک هستند. اما گفتنی است در بیش تر تصادفات زمانی که خودرو در انتظار سبز شدن چراغ بود مورد اصابت سایر وسایل نقلیه قرار می گرفت که این دست از تصادفات کاملا اجتناب ناپذیر بودند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا