مرکز رشد هنر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به زودی راه اندازی می شود

 دکتر مهدی کشمیریدر گفت و گو با ایرنا، ورود جدی به حوزه علوم انسانی و هنر را از رویکردهای اصلی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عنوان کرد.وی به رایزنی های صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و دانشگاه هنر به منظور راه اندازی دو مرکز رشد مشترک در حوزه های علوم انسانی و هنر اشاره کرد و گفت: از سال گذشته، راه اندازی مرکز رشد فرهنگ و رسانه با همکاری اداره کل ارشاد در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفته است.

کشمیری افزود: مرکز رشد هنر نیز با همکاری دانشگاه هنر اصفهان در محل شهرک علمی و تحقیقاتی ایجاد خواهد شد که ساختمان آن آماده شده و طی یکی دو هفته آینده با استقرار 10 شرکت نوپا شاهد راه اندازی رسمی آن خواهیم بود.

به گفته وی مذاکراتی میان دانشگاه اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای گسترش همکاری های مشترک آغاز شده و طبق تقاضای دانشگاه اصفهان، یک پارک علم و فناوری در مجموعه این دانشگاه ایجاد خواهد شد.

کشمیری با بیان اینکه قطعا بخش قابل توجهی از فعالیت های پارک علم و فناوری دانشگاه اصفهان به حوزه علوم انسانی و اقتصادی اختصاص خواهد یافت، گفت: الان در مرحله مذاکره هستیم و به نظر می رسد تا پایان سال به جمع بندی برسیم.

وی یادآور شد:شهرک علمی و تحقیقاتی در مجاورت دانشگاه صنعتی اصفهان قرار دارد به همین دلایل محتوای ما طی سالهای اخیر بیشتر فنی و مهندسی بوده و فعالیت های ما به نوعی با یکدیگر عجین شده است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با انتقاد از کم توجهی به علوم انسانی در کشور گفت: در دنیا نخبگان اول در حوزه علوم انسانی، پزشکی و بعد مهندسی مورد توجه قرار می گیرند ولی در کشور ما به شدت این موضوع برعکس است و با وجود اینکه حوزه علوم انسانی در دنیا درآمدزایی زیادی دارد اما در کشور ما این اتفاق نیافتاده است.

**راه اندازی دومین پارک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال آینده

درحال حاضر پارک شیخ بهایی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است و زیرساختهای لازم برای راه اندازی دومین پارک علمی و فناوری شهرک نیز در دست احداث است.

به گفته کشمیری، زیرساختهای پارک علم و فناوری ابوریحان شامل جاده، تاسیسات آب و برق و پلاک بندی ها آماده بهره برداری شده و قرار است در ابتدای کار، یک مرکز رشد و دو ساختمان چند مستاجره برای استقرار شرکتها در این پارک احداث شود.

وی زمان اتمام ساختمان مرکز رشد پارک ابوریحان را تا شهریورماه و حداکثر پاییز 95 اعلام کرد و گفت: در سال آینده شاهد راه اندازی رسمی پارک علم و فناوری ابوریحان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خواهیم بود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت های پارک علم و فناوری ابوریحان در حوزه های تخصصی نفت و گاز متمرکز خواهد بود که حدود 40 تا 50 درصد ظرفیت پارک به این حوزه ها اختصاص می یابد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و تولید ثروت از علم راه اندازی شده است.

این شهرک فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 به طور جدی با راه اندازی اولین مرکز رشد فناوری درکشور و با هدف حمایت و هدایت شرکتهای کوچک و نوپا دانش بنیانی که ایده های نوآورانه و فناورانه داشته و امکانات لازم جهت عملیاتی کردن آن را ندارند آغاز کرد و به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و در نهایت تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا