دستاوردهای ایرانی در جشنواره شیخ بهایی

برپایی چنین نمایشگاهی بهانه ای شد تا  گزارشی از آخرین دستاوردها و فناوری های ارایه شده این نمایشگاه ارایه دهیم.

تثبیت سرعت خودرو بدون استفاده از پدال گاز

سیستم کروز کنترل از جمله دستاورهای ارایه شده در این نمایشگاه است؛ سیستمی که برای آسودگی رانندگی در مسیرهای طولانی به کار می رود. در این سیستم، امکان تثبیت سرعت خودرو در شرایط مختلف بدون استفاده از پدال گاز فراهم شده است. هنگامی که راننده سیستم کروز کنترل را فعال می کند عملگر الکتریکی موتور به جای او وظیفه تنظیم دقیق دریچه گاز را به عهده می گیرد و راننده می تواند پای خود را از روی پدال گاز بر دارد. همچنین راننده می تواند از طریق کلیدهایی که روی سر دنده قرار دارد، سرعت خودرو را افزایش یا کاهش دهد؛ راننده در صورتی که پدال ترمز یا کلاچ را فشار دهد، سیستم کروز کنترل قطع شده و بلافاصله کنترل سرعت خوردرو در اختیار او قرار می گیرد. در این سیستم آخرین سرعت تثبیت شده در حافظه ذخیره شده و راننده می تواند با فشار دادن یک کلید به طور اتوماتیک سرعت خودرو را روی این سرعت تنظیم کند. چراغ روی دسته دنده روشن یا فعال بودن سیستم را نشان می‌دهد. برای بالا بردن کیفیت عملکرد این سیستم از قطعات مرغوب و اصلی استفاده شده است به عنوان مثال موتور الکتریکی خودرویی مخصوص کنترل دقیق، جعبه ضد آب برای استفاده در محفظه موتور وقطعات الکترونیک اصلی با استاندارد خودرویی بکار رفته است.

تحول در سیستم گرمایشی با تولید رادیاتور مسی

تولید رادیاتور مسی بدون فن و فن دار با توان حرارتی زیاد و ماندگاری بالا از دستاوردهای ارایه شده این نمایشگاه است؛ این شوفاژ  مسی تمامی مشکلات گرده جوش یا پوسته و رنگ و زنگ را به طور کامل حل کرده است. علاوه بر این، استفاده از لوله های مسی استاندارد، باعث افزایش کیفیت و ماندگاری محصول می شود.

بهینه سازی در مصرف گاز، مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی، حجم آبگیری کم با راندمان حرارتی بالا، استفاده از فین های آلومینیومی نازک برای انتقال حرارت، عمر بسیار طولانی به دلیل استفاده از مس در سیستم گردش آب، ظرفیت حرارتی بالا (دارا بودن دو برابر ظرفیت نسبت به رادیاتورهای دیگر طبق تایید آزمایشگاه رادیاتور) و استفاده از پکیج‌های با ظرفیت پایینی برای متراژ بزرگ به علت کمترین حجم آبگیری رادیاتور مسی از جمله ویژگی های منحصر به فرد این سیستم است. در ضمن حرارت ناشی از رادیاتور به دیوار گچ آسیب نمی رساند. وزن بسیار سبک این نوع رادیاتور هم آسیبی به دیوار نمی زند.

سامانه ای یکپارچه برای اعتبار سنجی گواهینامه الکترونیکی

سامانه یکپارچه اعتبار سنجی گواهینامه الکترونیکی از دیگر دستاوردهای ارایه شده در این نمایشگاه است؛ دستگاه (PKA) مدل VA تمامی خدمات زیر ساخت کلید عمومی (PKI) مرتبط با اعتبار سنجی گواهینامه های کاربران را در یک دستگاه مجتمع ارایه می کند. این دستگاه خدمات مختلف شامل مرکز اعتبار سنجی گواهینامه VAو مخزن یا دایرکتوری کلید عمومی (PKD)را در یک دستگاه فراهم کرده است. این دستگاه قادر است تا فایل های لیست گواهینامه های باطله(CRL) را از آدرس‌های نقطه انتشار تنظیم شده(CDP) منطبق بر زمانبندی های ذکر شده در سند دستور العمل اجرایی گواهینامه(CPS) دریافت کرده و در خود ذخیره کند. سپس این دستگاه می تواند سرویس استعلام برخط گواهینامه(OCSP) را به سرورها و سامانه های نرم افزاری داخلی سازمان ارایه کند بدین ترتیب نیازی به اتصال مستقیم سرورهای مختلف سازمان به مرکز صدور گواهینامه(CA) نیست. همچنین این دستگاه قادر است پایگاه داده استاندارد گواهینامه های کاربران یا دایرکتوری کلید عمومی(PKD) را مبتنی بر پروتکل LDAP فراهم کند. در نتیجه هر توکن یا گواهینامه ای از کاربر که در سیستم ثبت شود، یک نسخه از گواهینامه وی در دستگاه PKA ذخیره می شود و در صورت نیاز در آینده با پروتکل استاندارد LDAP قابل ارزیابی در هر کدام از سرورها و سامانه های سازمان است.

ساخت دستگاه کفی طبی ویژه بیماران دیابتی ها

ساخت دستگاه کفی طبی ویژه بیماران دیابتی نیز از دیگر دستاوردهای ارایه شده در این نمایشگاه است؛ هم اکنون کف پای بیماران دیابتی مستعد بروز عیب های متعددی است که در بسیاری مواقع با معاینه های معمول چشمی قابل تشخیص نیست و نیاز به استفاده از دستگاه های مخصوص به وجود می آید. اسکنر فشار کف پا یک وسیله پزشکی تخصصی است که چگونگی توزیع فشار کف پا را نشان می دهد و به وسیله آن می توان نقاطی از پا را که مستعد ایجاد عیب هستند را شناسایی کرد. پس از انجام اسکن و تعیین توزیع فشار کف پا، متخصصان اقدام به طراحی کفی طبی می کنند که توسط آن نحوه توزیع فشار در کف پا تغییر کرده و وزن از روی نقاط پر فشار برداشته و در بقیه قسمت ها توزیع می شود.

پس از طراحی کفی طبی و انتخاب جنس مناسب برای هر فرد، کفی توسط دستگاه های اتوماتیک خاصی ساخته می شود. از آنجا که این کفی ها متناسب به فشار کف پا هستند، تاثیر مثبتی بر کارکرد کل اسکلت انسان داشته و از بروز دردهای مزمن در کمر و زانو ها جلوگیری می کنند. همچنین در بیماران دیابتی باعث جلوگیری از زخم دیابتی می شود.

ساخت ماستیک سنگ بر پایه رزین پلی استر غیر اشباع

محصول ماستیک سنگ بر پایه رزین پلی استر غیر اشباع از دیگر دستاوردهای ارایه شده این نمایشگاه است. این محصول با قدرت پرکنندگی و جلا پذیری فوق العاده ضمن کاهش حجم مصرف ماستیک برای سطح مشخصی از سنگ، به دلیل راحتی مصرف و بهره وری در تولید، انواع سنگ تراورتن و مرمریت را افزایش داده است.سبکی و حالت خامه ای این محصول باعث شده که هر کیلو ماستیک سنگ ریف ایران به طور متوسط برای پوشانیدن 4تا5 مترمربع از سنگ کافی باشد. کیفیت آن نیز حین اجرا و بعد از ساب کاملا ملموس است؛ تنوع و کیفیت این محصول جایگزین موفقی برای انواع نمونه های مشابه خارجی شده است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا