با چربی های قهوه ای بدن به جنگ چاقی بروید

پژوهشگران دانشکده پزشکی دوکه – ان یو – اس Duke-NUS Graduate Medical School در کشور سنگاپور در مطالعات خود دریافتند ، میزان چربی های قهوه ای که یک عامل طبیعی در بدن انسان برای تنظیم وزن محسوب می شود ، می تواند تحت کنترل و تنظیم قرار گرفته و به این ترتیب از اضافه وزن جلوگیری کرد .

بر اساس مطالعات پژوهشگران ، دو نوع چربی مختلف و متفاوت در بدن انسان وجود دارد که یکی از آن ها چربی سفید و دیگری چربی قهوه ای است . پژوهشگران در مطالعات خود روی تاثیر گذاری مثبت چربی های قهوه ای در تنظیم وزن بدن و پیشگیری از چاقی  تمرکز کرده اند .

گفتنی است چربی قهوه ای در بدن نوزادان به وفور دیده شده و عملکرد اصلی آن ، تولید گرما در بدن است . پیش تر گمان می رفت با افزایش سن ، این چربی در انسان ناپدید می شود اما مطالعات جدید پزوهشگران سنگاپوری نشان می دهد که چربی های قهوه ای در فراد بالغ هم می توانند وجود داشته باشند و این چربی ، نقش مهمی در سوزاندن کالری بیشتر و افزایش عملکرد سوخت و ساز بدن ایفا می کند .

در همین زمینه دکتر سون لی Sun Lei به همراه تیمی از دانشجویان دانشکده پزشکی دوکه – ان یو – اس ،  آر ان ای های بلند و غیر کد دار بافت های چربی در موش ها را مورد مطالعه قرار داده و فهرستی از یک هزار و 500 آر ان ای غیر کد دار بلند را لایه ها و بافت های چربی موش ها کشف کردند . آن ها در مطالعات خود دریافتند که بدون وجود این آر ان ای های غیر کد دار بلند ، امکان ساخت چربی قهوه ای در بدن وجود ندارد . این موضوع از جهت وجود امکان استفاده درمانی از خواص چربی قهوه ای در بدن و مبارزه آن با افزایش وزن دارای اهمیت بسیاری است .

گام بعدی این پژوهشگران ، انجام آزمایش های مشابه ، جهت یافتن آر ان ای های غیر کد دار بلند در بدن انسان است تا به این وسیله با کمک چربی های قهوه ای ، وزن انسان تحت کنترل قرار گیرد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا