تفاهم‌نامه همکاري ميان جهاد دانشگاهي و مرکز تحقيقات منابع آب دانشگاه شهرکرد امضا شد

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، حسين صمدي 25 مرداد ماه در اين آئين اظهار کرد: مرکز تحقيقات منابع آب آمادگي کامل به منظور همکاري با جهاد دانشگاهي استان در حوزه‌هاي آموزشي، فرهنگي و  پژوهشي دارد.
رئيس مرکز تحقيقات منابع آب دانشگاه شهرکرد با اشاره به اينکه ملاک تأسيس دانشگاه‌ها برقراري ارتباط با بيرون از دانشگاه است، افزود: با انجام پژوهش‌هاي مختلف مي‌توان مشکلات بسياري از دستگاه‌ها در سطح ملي و استاني را مرتفع کرد.
صمدي گفت: طي دو سال اخير حدود 45 پروژه تحقيقاتي در حوزه آب انجام شد که تلاش شده از چهارچوب و قوانين مشخص شده استاني خارج و در سطح ملي فعاليت کنيم.
وي ادامه داد: اقدامات مختلف و گسترده‌اي در حوزه آب انجام شده است که لازم است در اين بخش نقاط ضعف وزارتخانه‌ها رابررسي کرد.
صمدي همچنين از نهايي شدن قراردادي با سازمان بورس کشور خبر داد و تصريح کرد: اين قرارداد در زمينه آسيب‌پذيري منابع آب و محيط زيست و همچنين سرمايه‌گذاري در فيروزکوه و دماوند بوده که نهايي و نقاط آسيب‌پذير اين دو دشت مشخص شده است.
وي با اشاره به اينکه کيفيت پروژه‌ها از اهميت بالايي برخوردار است، خاطرنشان کرد: تلاش شده است پتانسيل‌ها شناسايي شده تا کارها به طور مطلوب انجام شوند.
صمدي گفت: اشکالات کار ناشي از مطلوب نبودن زير ساخت‌ها و سياست‌گذاري‌هايي که در دستگاه‌ها و در حوزه پژوهش انجام مي‌شود، موجب ايجاد مشکل در کارهاي پژوهشي خواهد شد.
در ادامه رئيس جهاد دانشگاهي استان با اشاره به اينکه آب از مهم‌ترين موضوعات ملي و مهم‌ترين موضوع استان  است، اظهار کرد: در حوزه آب با توجه به ظرفيت‌هاي ملي و استاني مي‌توان کارهاي بسياري انجام داد.
وحيد خليلي ضمن ابراز رضايت از انعقاد اين تفاهم‍‌نامه گفت: در حال حاضر جهاد دانشگاهي استان داراي کانون‌هاي محيط زيست، حقوق، آسيب اجتماعي و فناوري اطلاعات است که پيشنهاد مي‌شود کانون دانشجويي آب راه‌اندازي شود.
وي ادامه داد: مي‌توان با تعيين سرفصل و نيازسنجي ملي و دعوت مردم به آموزش‌ها در زمينه مصرف و بهره‌وري و همچنين در حوزه کشاورزي ورود علمي داشت.
خليلي تصريح کرد: جهاد دانشگاهي استان آمادگي دارد با هم‌فکري لازم در طرح هاي مطالعاتي  آب ورود کند.
وي با بيان اينکه حوزه آموزش کوتاه مدت حلقه سوم آموزشي است، گفت: مقرر شده جهادهاي دانشگاهي کشور بر اساس نقشه توسعه يافتگي استان‌ها و بنا به قابليت‌هاي استاني يک يا دو مشکل را انتخاب و براي حل آن مشکلات تلاش جدي کند. ‎
خليلي ادامه داد: جهاد دانشگاهي استان در حوزه‌هايي ورود پيدا کرده که علاوه بر اخذ مجوز، با نقشه‌هاي توسعه استان و تخصص‌هاي داخلي همخواني داشته باشد.
وي با اشاره به اهميت طبيعت‌گردي در استان و با توجه به لزوم تدوين نقشه تحليل راهبردي  گردشگري شهرها استان و پيوست مطالعاتي تاکيد کرد: جهاد دانشگاهي استان در اين حوزه ورود جدي داشته است.
خليلي خاطرنشان کرد: استفاده از فناوري‌هاي نوين در حوزه گردشگري و صنعت و مطالعات آب شرب و تفکيک زباله از مبدأ، در جهاد دانشگاهي صورت پذيرفته است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا